International Superstar Soccer (1994)

Alternatieve titel: Jikkyou World Soccer: Perfect Eleven

Super NES
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

In dit eerste deel uit de "International Superstar Soccer" serie heb je de besturing over een volledig elftal spelers van een nationaal team. Met herkenbare spelers speel je tegen de computer in de Internation Cup, World Series, Scenarios mode, of neem je het op tegen een vriend in de versus mode.

avatar van Thomas83
Heb uiteindelijk de Deluxe-versie gekocht, maar daarvoor had ik deze versie al vele malen gespeeld. Gewoon een geweldig voetbalspel. Een van de betere ooit, en destijds met afstand de beste in mijn ogen.

Het één na beste voetbalspel op de SNES (Deluxe versie is beter). Maar wat een controle en geweldige scenario's. De verslaggever gaat helemaal los als je scoort en enkele spelers zijn herkenbaar. Super geluid en graphics voor die tijd.

4.0

Ant
SICKASS GAME! Had Perfect Eleven de Japanse versie import op zo'n copybox. Stond nog op een floppy disk haha. Echt geweldige game! Dikke bak gespeeld met toernooitjes 10 man op 12 vierkante meter op zo'n klein vierkant bol tvtje op me kast. Haha die goede oude tijd!

avatar van ps3me
Zeker een leuk spel, ziet er niet zo mooi uit, maar die goeie ouwe gametijd herleven is gewoon geweldig! leuk voetbal spel op de SNES.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik ben een van de weinigen die deze beter vind dan deluxe. Vroeger hielden we weddenschappen en we gingen er lekker bij zitten met nootjes en drank. Er zat een of andere glitch in zodat je de doelman altijd kon omspelen, maar de duitsers hadden daar vreemd genoeg telkens een extra man rondlopen. Er is ook een Japanse versie van die 2x het aantal megs is van onze versie, maar zit ook vol met blunders. Zo word Engeland afgebeeld met de Union Jack. Klassieke blunder. Dit spel kon je zo zoet houden voor maanden. Hij bleef leuk en dan had je nog die missions. Maar deluxe was voor mij iets te overdreven, al die extra landen plus dat irritante balgeluid aan je voet fop-fop-fop. Zoals ik zei, even de Japanse versie opzoeken al is het in een emulator en even uitproberen voor een lach. Daarna kwamen er nog wat sequels voor de PSX, maar het werd nooit meer zo goed als deze. Ooh dat openings deuntje, als ik dat nou weer hoor, komt de zomer van 1995 weer helemaal bij mij voorbij.