Resident Evil: Survivor (2000)

Alternatieve titel: Biohazard: Gun Survivor

PC / PlayStation
Shooter / Adventure

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

In september 1998 heeft er een gigantische ramp plaatsgevonden in Raccoon City. Er was een uitbraak van het nieuw ontwikkelde T-Virus, dat de locale bevolking in Zombies veranderde. De verantwoordelijke organizatie, The Umbrella Corporation, keurde, niet lang hierna, een totale vernietiging van de stad goed. Kort na deze gebeurtenissen crasht er een helikopter neer op Sheena, Umbrella's prive eilandje, vlak buiten het besmette gebied. De piloot overleeft het maar kan zich niks meer herinneren, zelfs zichzelf niet. Wanhopig en bewapend met een pistool gaat hij op onderzoek uit.

RE123
saai spel is dit de graphics zijn slecht en de rest ook je akn niet save wat een dom spel

zombiefreak
hoezo slecht spel, ik vond hem geweldig heb hem helemaal grijs gespeeld op de PSX

avatar van LimeLou
Toch wel een vermakelijk spelletje

Ik ben blij dat ik dit niet heb gekocht zeg (gespeeld bij een vriend) dit is de kortste game die ik in mijn hele leven heb gespeeld. Dit hoort een gratis CD'tje zijn bij Resident Evil 2. Met de gigantische speelduur van een anderhalf uur heb ik dit spel uitgespeeld, maar het was behoorlijk leuk eerlijk gezegd.

De gameplay is anders dan andere Resident Evil games. Hier 'overleef' je namelijk niet, maar moet je met een beperkt arsenaal wapens de vijanden verslaan. Klinkt opzicht aardig survival horror achtig maar deze game is First-Person. Een keuze om een spin-off te maken van Resident Evil met FPS elementen is denk ik niet zo geliefd door de fans (zie het stemgemiddelde) maar vind ik flink te pruimen. Het schieten is door middel van de pijltjestoetsen niet echt intuïtief, maar het voelt wel goed om een zombie door zijn hoofd te schieten als 'ie een beetje te dichtbij komt.

Aan wapens heeft deze game een leuke variatie, maar het is rechtstreeks gekopieerd van alle andere RE-delen, erg jammer. Na het FPS-mechanisme heeft deze game weinig orignaliteit, wat zeg ik nou! Helemaal géén originaliteit. Maar ik klaag liever niet, dit is ook gewoon een spin-off, verwacht geen volwaardige Resident Evil game met een geweldig verhaal. Over het verhaal gesproken...

Het verhaal stelt niks voor eigenlijk, het legt een paar kleine miniscule dingen uit in het RE-universum, maar wat het vooral doet is onnodige feitjes en karakters toevoegen die in toekomstige delen niet meer terug kwamen. Gewoon een zwart schaap deze game. Graphics zijn ook hetzelfde als deel 2 alleen zonder de leuke omgevingen en dus nogal slapjes voor het jaar 2000.

Toch was het einde van deze game spannend, en was het wel leuk om te spelen. Geinig om te zien hoe Resident Evil werkt in First Person en nieuwe gebieden van Raccoon City verkennen heb ik geen problemen mee Ook de voice acting was echt geweldig slecht, en ik moest er flink om lachen. Am I Vincent? Am I a murderer? What is all this?

*3.5