Sky Odyssey (2000)

PlayStation 2

Ontwikkeld door Cross
Uitgegeven door Activision

Sky Odyssey ga je op zoek naar de Tower of Maximus. Hiervoor zul je bepaalde missies moeten voltooien, deze verschillen van het landen op bewegende treinen, tot het vliegen door rotsen en bossen. Je zult de kaart krijgen na het volbrengen van de missies.

avatar van Mega Man
Eén van de allereerste PS2 games die ik jaren geleden zag bij een vriend. Enige tijd later besloot ik de game zelf te kopen en heb er nooit spijt van gehad. Tot nu toe stond Pilot Wings 64 bovenaan mijn lijstje van beste Flight-Sim maar ik ben bang dat Sky Odyssey daar overheen is gegaan. De vrijheid om de gebieden te verkennen met je zeepkist, de prachtige en sfeervolle soundtrack en de leuke extra's in het spel zoals verborgen vliegtuigen. De graphics zien er anno 2008 wel heel erg gedateerd uit en lijken eerder van een latere PSX game af te komen. Maar ondanks dat blijft Sky Odyssey een mooie Flight-Sim waarin ontdekken centraal staat. Even dacht ik dat Wing Island, een Flight-Sim voor de Wii, beter zou worden maar helaas. Sky Odyssey blijft m'n favorite titel in dit genre.

avatar van Mega Man
Waarom staat er op Gamesmeter eigenlijk Sky Oddyssey? Terwijl er op de hoes van het spel toch duidelijk Sky Odyssey staat.

Dit was misschien wel een van de mooiste games voor de ps2.

Een verborgen juweeltje dat gelukkig niet geheel aan mij voorbij is gegaan.

Al had ik 'm misschien meer willen spelen dan uiteindelijk het geval is gebleken.

Had 'm een keer voor de grap gehuurd wat je nog deed toen en werd zeer positief verrast.

Je kunt allemaal toffe shit doen zoals het landen op bewegende treinen, tot het vliegen door rotsen en bossen.

Jammer dat ze dit soort dingen niet meer maken.

Gewoon een vliegspel dat puur om het vliegen draait.