Musashi: Samurai Legend (2005)

Alternatieve titels: Samurai Legend Musashi | Musashiden II: Blade Master

PlayStation 2
Action / RPG

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

In de mystieke stad Antheum, gevestigd op de rug van een gigantische vliegende walvis, genaamd Anthedeon, vlucht princes Mycella snel naar de gewijdde 'chamber of rites' om als laatste redmiddel, voordat het slechte bedrijf 'Gandrake Enterprises' voor de deur staat, de legendarische held Musashi op te roepen om hun te beschermen. Helaas onderbreekt Rothschild, baas van Gandrake, het Ritueel, voordat het compleet is en verschijnt Musashi net iets uit de buurt in een grasveld. Hij wordt gevonden door Martial-artist Master Mew, die de jonge Musashi inwijd in zijn komende kruistocht tegen Gandrake.

Best leuke platform-hack n slash RPG. De cell-shaded graphics zijn mooi en kleurig, met een dik-omlijnde stijl, die meestal mooi, maar soms wat druk aandoet, de Walvis-stad is prachtig, maar de vijanden komen wat saai over.

Doordat je steeds meer mensen red, wordt de stad steeds groter, met meer winkels, sub-games en side quests, maar de game is erg lineair, af en toe wisselen tussen oude gebieden, voor quests, maar verder een voor een stijl.

Het verhaal komt erg langzaam op gang en ontbreekt in het begin af en toe, waardoor het RPG gehalte vaak inzakt en het een een standaard platform-adventure lijkt, motorraces tussen levels, meer omgevingspuzzels, etc. Een beetje slecht verdeeld, want later in het verhaal krijg dan relatief lange stukjes verhaal.

Battle is standaard hack en slash met wat leuke special moves, maar niks bijzonders, wel leuk genoeg. Maar het mist toch allemaal een beetje de leuke sfeer van de ouwe Musashi game.
Toch best een leuke snack -> 3*

avatar van Noahh
Doet wat denken aan kingdom hearts qua vechtsysteem alsook het rpg gehalte, dus eerder een action/adventure dan rpg.

Ik heb deze game voor 15 euro gekocht bij bart smit en voor deze prijs moet je het niet laten liggen, want je bent er wel even zoet mee.

7/10

avatar van Donkerwoud
Zo´n vijf uur mee gespeeld en toen nooit meer opgepakt. Het is gewoon net niet datgene wat ik ervan had verwacht, al vond ik het grafisch wel lekker fris.

avatar van Bahamut Zero
Grafisch ziet het er erg mooi uit. Heb hem laatsten gespeeld, binnenkort maar weer ff verder want hij beviel me wel

Jack Savage
Veel minder dan het origineel, brave fencer musashi had een bepaalde stijl en sfeer die haast niet te kopiëren was.
Ze probeerden het dit maal met enix erbij oftewel Square Enix, maar ik mis de hele feeling die in de eerste wel zat.