Shadowrun (1994)

Sega Mega Drive/Genesis

Ontwikkeld door BlueSky
Uitgegeven door Sega

Het is 2050 en de 'Awakening' heeft ervoor dat de oude beesten uit legendes weer opdoemen, mensen veranderen genetisch in orcs of trollen en draken en andere magie steekt overal ter wereld de kop op. Deze wereld verkeert sindsdien in een constante strijd tussen techniek en magie, de gigantische megaplexen waar de bedrijven gevestigd zijn, werpen een schaduw op de onderliggende straten. Daar leeft de Shadowrunner, een huurling die voor harde cash elk zaakje aanneemt. Bouw jouw beginnende Shadowrunner om tot een ervaren veteraan, door de missies van de verschillende Bedrijven te voltooien.