Final Fight 2 (1993)

Super NES / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Wederom keert de Mad Gang terug en ontvoeren zij de verloofde en leermeester van vechter Guy. Met behulp van zijn vrienden Maki, Mike Haggar en Carlos Miyamoto gaat Guy op zoek naar zijn ontvoerde verloofde en leermeester. Deze reis brengt de vier helden in alle uithoeken, waaronder Nederland, van de wereld.

RE123
begint snel te vervelen

avatar van FunkStarr
Aardig deel maar niet zo leuk als het origineel. Wel leuk dat er ook een level in zit waar je in Holland bent.

Niet zo leuk als het eerste deel in de arcade neen. Maar ga ik een vergelijking trekken met het eerste deel op de snes dan vind ik deze alleszins een verbetering. Al was het maar omdat je hier ook echt met twee spelers de baan op kan, en dat blijft bij sidescrolling beat 'm ups toch een groot deel van het plezier.

Eerste wat mij opvalt is vooral de lagere uitdagingsgradatie ten opzichte van de voorganger.

Dit vooral wegens een tragere respons van de tegenstand.

Zo lijkt het.

Je moet echt een aantal seconden stilstaan willen ze je eindelijk eens een mep verkopen.

En dat is jammer.

Schiet niet op.

Misschien dat het aan mijn emulatie editie ligt maar lijkt me niet.