Super Bomberman (1993)

Super NES / PC

Ontwikkeld door Hudson en Produce
Uitgegeven door Hudson

Als Bomberman moet jij levels voltooien met als doel vijanden te doden en hindernissen te vernietigen. Naast een storymode, waar je het alleen tegen computergestuurde tegenstanders opneemt, kun je middels een battlemode de strijd met andere menselijke spelers aangaan.

avatar van pascal83
Geweldig verslavend spel. Bomberman op zijn puurst en best.

Muffinhead
is dit de bomberman die nu ook op de VC van de Wii te spelen is?

avatar van Donkerwoud
Nog steeds een party game die staat als een huis, ook al is het grafisch al lang en breed ingehaald.

Gewoon een superspel. Sterk bedacht die upgrades en velden met steeds ook weer hun eigenaardigheden.

avatar van CarealotCarrot
Tsjaah, wat valt er nog over Bomberman te zeggen? Voor mensen die de XBL versie hebben gespeeld zal dit allemaal wel bekend voorkomen, het voelt een beetje aan als een gestripte XBL versie. Niks mis mee natuurlijk, aangezien dit spel alweer bijna 20 jaar oud is.
Je hebt weer de bekende maps en power-ups, maar in een mindere hoeveelheid. Zo mis ik bijvoorbeeld de dangerous bomb. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik veel precieser moet bewegen, een beetje pixelprecies zelfs, als ik bommen probeer te ontwijken.
Dit spel bevat dan wel weer (in tegenstelling tot de XBL versie) een singleplayer mode, die je met meerdere mensen kan spelen. Maar deze is vrij saai aangezien je tegen verschillende soorten bots battlet die niet echt slim overkomen.

Als je zin hebt in een Bomberman spel raad ik iedereen dus de XBL versie aan, dit spel is alleen superieur in de soundtrack tov van zijn tegenhanger.