Wipeout Fusion (2002)

PlayStation 2
Racing / Action

Ontwikkeld door Sony

Een nieuwe interplanetaire racecup wordt georganiseerd. Alles is toegestaan tijdens de race, de winnaar is diegene die het eerst over de streep komt.

avatar van Onderhond
Mijn favoriete raceknaller dit.

Geweldige muziek! Erg relax om met Orbital op de achtergrond rond te scheuren. Hou niet zo van bestaande tracks in games, maar hier werkte het wonderwel.

Ook erg gave leveldesign. Prachtige parcours, erg snel, mooi afgewerkt en gebalanceerd. Soms als een gek doorknallen, dan weer wat technischer.

Ook erg cool de wapens. Veel variatie en niks leuker dan een rokend karretje helemaal aan frut schieten net voor de eindmeet.

Uren achter dit spel doorgebracht, eerlijkheidshalve ook wel toegeven dat ik dit op een projector gespeeld heb.

Verder ook nog erg leuk die mode waar je steeds sneller ging. Echte rush op het einde, al heb ik nooit één baan kunnen uitspelen.

5* en top 10 notatie.

kiriyama
Heerlijk spel. Racen zoals het moet zijn, snel!

Coole soundtrack die zeker meehielp aan de ervaring. Heerlijk leveldesign. Eens niet van die slome tracks waar je na 1 keer spelen op uitgekeken ben. De wapenfunctie zorgden voor wat extra fun (en irritatie maar ach) en zoals OH zegt is die rush mode geweldig leuk.

Alweer een tijd terug dat ik het heb gespeeld. Heb nu dan ook wipeout pure voor de PSP. Het gevoel is daar wat minder maar wipeout on the road heeft toch mijn voorkeur.

mijn beginspel bij de ps2!!
suppervette racer!!!!!!

Kan me het spel nog goed herrineren. Toen ik me ps2 kreeg zat dit spel erbij en het was gelijk mijn favoriete game. Nu is dat een ander verhaal maar heb hier toch héél wat uren in zitten. De graphics waren voor die tijd echt Top. Toen liet de PS2 echt zien wat ie in huis had vergeleken bij de PSX. Ook de controls waren erg goed je kon met rocketlaunchers, Bommenwerpers en machinegeweren je tegenstanders eens flink te grazen nemen als ze je inhaalde. Het was ook vrij moeilijk want als je tegen de zijkanten aankwam verloor je levens en dan moest je bij de pithstop door een tunnel waardoor je weer levens kreeg dus je moest het wel héél bond maken voordat je vliegtuig ontplofte. Ik heb er veel plezier mee gehad zowel in SP als MP.