Nightmare Creatures II (2000)

Alternatieve titel: Nightmare Creatures 2

PlayStation / Sega Dreamcast

Ontwikkeld door Kalisto
Uitgegeven door Konami

Adam Crowley is op de een of andere manier uit de dood herrezen en laat zijn hordes demonen wederom los op London. Jij bent Wallace, opgesloten in een gekkenhuis met gefreakte waanbeelden van demonen. Als de misvormde monsters ook het Asylum binnen vallen, blijken je waanbeelden waarschuwingen te zijn geweest. Opeens herinner je je vrouw, Rachel en je besluit haar te zoeken en beschermen, maar dan moet je wel eerst door een stad veranderd in een hel.

avatar van Realistic Gamer
Deze game was volgens mij mijn allereerste game die zo eng, griezelig en zo donker was.

Mijn oom kreeg van zijn vriend een heleboel Playstation games waar hij niets meer mee deed. Mijn oom had eigenlijk geen Playstation meer, dus hij gaf al die games die van zijn vriend waren geweest aan mij. Het was dan ook een echte flinke stapel Playstation games waar deze game dus tussen zat. (Toen der tijd zo hoog en zo groot als mezelf, hahaha!) Ik was die dag enorm blij en probeerde alle games uit. Ik was erg jong maar mijn oom had geen besef dat er ook best wel wat games tussen zaten die niet voor mijn leeftijd bestemd waren. Ik was toen der tijd z'n vijf, zes of zeven jaar oud toen ik die hele stapel met die Playstation games kreeg.

Uiteindelijk kwam er een dag dat ik deze game uitprobeerde. Je zou denken dat een kind dit behoorlijk eng vind en deze eigenlijk weg zou willen gooien of weg zou willen geven, maar bij mij was dat niet het geval. In tegendeel zelfs! Ik vond het zo spannend dat ik er geen genoeg van kon krijgen. Ik was toen der tijd eigenlijk nog te jong om echt goed te kunnen gamen, dus heel ver kwam ik helaas niet. Na dat monster onder die douche kwam ik echt niet verder.

Het grappige is dat ik al toen der tijd een klein beetje van deze game hield vanwege de lekkere, spannende en donkere sfeer. Bij mij is dit vandaag de dag zeker terug te zien. Tegenwoordig ligt
de Max Payne-serie en de games van Quantic Dream mij goed in de smaak. Het begint dus eigenlijk al een beetje qua game smaak van kinds af aan zie je wel, hahaha!

Ik ga deze game niet beoordelen, omdat het voor mij te lang geleden is en vanwege ik deze game nog nooit zelf helemaal heb uitgespeeld. Ik heb deze game pas geleden tot verbazing nog terug gevonden thuis, maar mijn Playstation is helaas vorig jaar overleden... Ik zal ooit heus wel weer op een dag een PS-One aanschaffen. Die dag zal er ooit nog zeker gaan komen! Dus ik hoop dat ik deze game ooit nog eens mag gaan uitspelen en hier op gamesmeter toch nog mag gaan beoordelen.