Perfect Dark (2000)

Nintendo 64 / Xbox 360

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Rare

Als geheim agent Joanna Dark wordt je erop uitgestuurd om dokter Caroll van het Carrington instituut te redden. Deze dokter werd gedwongen om voor het bedrijf Datadyne gevaarlijk werk te doen. Datadyne spant samen met een buitenaards ras waarmee het de wereld samen wil veroveren, wat Joanna's taak uiterst gecompliceerd en belangrijk maakt.

neo (crew)
Het team van Rare zocht naar een opvolger voor hun gigantische succes van Goldeneye. Ze wilde niet met Tomorrow Never Dies aan de haal gaan en The World is Not Enough werd door andere ontwikkeld. Met de Goldeneye engine en veel science fiction invloeden begon met aan Perfect Dark. De vele gelijkenissen met hunvorige project zijn er in overvloed, net als de invloeden van films als Blade Runner en Kokaku Kidotai. Er is een werkelijk prachtig level dat op onvoorstelbare manier de wereld van Blade Runner benadert, zowel qua sfeer als uiterlijk. Maar mijn enige punt van kritiek is echter haast alleen dat ik liever een niet science fiction getinte game had gehad, hoe goed alles aan de game dan ook is. Een enorme verbetering trouwens is ook de multiplayer waarin je eindelijk het tegen bots kan opnemen. De hoge verwachtingen heeft Perfect Dark in 2000 meer als waargemaakt. 4.5 sterren

Vette game, heel mooi gemaakt.

MAARrrrrr, ze hebben in mijn ogen nooit het Goldeneye niveau gehaald. Daarvoor vond ik het verhaal van PD niet boeiend genoeg en was het me allemaal iets te futoristisch. Neem de multiplayer..Goldeneye leverde de beste MP ooit in mijn ogen, PD kwam hier nooit in de buurt. Waar bij Goldeneye tactiek kon worden gebruikt, was het bij dit spel meer lomp knallen.

Overigens zag PD er erg mooi uit, was het geluid dik in orde en kon je wel zien dat hier heel veel aandacht aan is besteed.

Conclusie is dat het een hele goede knaller is maar dat het geen classic is geworden die ze voor ogen hadden.