Perfect Dark (2000)

Nintendo 64 / Xbox 360

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Rare

Als geheim agent Joanna Dark wordt je erop uitgestuurd om dokter Caroll van het Carrington instituut te redden. Deze dokter werd gedwongen om voor het bedrijf Datadyne gevaarlijk werk te doen. Datadyne spant samen met een buitenaards ras waarmee het de wereld samen wil veroveren, wat Joanna's taak uiterst gecompliceerd en belangrijk maakt.

Waanzinnig gaaf spel, waar ik jarenlang aan verslaafd ben geweest.

Een van de gaafste spellen om met je vrienden op elkaar te schieten.
En het uitspelen van missies wordt beloond met gave cheats.

Hoe meer cheats je wint, hoe gaver de multi-player wordt.

avatar van Mega Man
De GBC versie hoort hier niet thuis aangezien het een totaal andere game is. Per slot van rekening zijn Resident Evil en Resident Evil Remake ook apart gehouden hier.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
De Game Boy Color versie staat vanaf heden apart op de site.

avatar van 3bdelilah
Ik zit erover na te denken deze game op XBLA te halen, toentertijd helaas nooit geprobeerd op de N64. Het enige wat mij tegenhoudt is de gameplay... want hoe is die verjaard? GoldenEye was heerlijk, revolutionair destijds en veel plezier mee gehad, maar op de N64 heeft ie op z'n zachtst gezegd helaas niet echt de tand des tijds doorstaan. Hoe is dat met Perfect Dark op XBLA?

Nu te spelen via Rare Replay (Xbox One) en het is nog steeds een geweldig spel. Heb deze nooit eerder in HD gespeeld dus ook dat is een meerwaarde. Blijft mooi om te merken dat een dergelijk spel niks minder is geworden door de jaren heen.