Kingdom Under Fire: Circle of Doom (2007)

Xbox 360 / PC

Ontwikkeld door Blueside
Uitgegeven door Microsoft

In Kingdom Under Fire: Circle of Doom maak je kennis met de talloze duistere kerkers die de game rijk is. Daarbij kom je vele monsters tegen. De vele griezels komen overal vandaan om elke passant bruut af te slachten. Uitgedost met een zwaar wapen en een continu ontwikkelende persoonlijkheid worstel jij je door de onheilspellende onderwereld. Door middel van je persoonlijke ontwikkeling leer je meer spreuken en weet je meer wapens te hanteren. Via Xbox Live kun je met meerdere games samen het de monsters moeilijk maken.

avatar van Bahamut Zero
Dit wordt de eerste topper van 2008. KUF: Circle of Doom is een lekkere hack en slash die (op het eerste oog) heerlijk wegspeelt. De omgevingen in de demo hebben stijl en de wapens slaan heerlijk. Talloze wapens, spreuken en aanvallen staan tot je beschikking. Nog 3 weken wachten voordat dit spel tot mijn collectie behoort.

avatar van Naomi Watts
0,5
Fikse tegenvaller dit.

Eén van mijn grootste verwachtingen van dit jaar maar waar Blueside het lef vandaan haalt om met zo'n game op de proppen te komen.

Eerst de pluspunten. De verschillende characters hebben al hun eigen verhaallijn, dit zal vaker moeten gebeuren. En niet dat je the same storyline speelt maar dan met een ander character. Ook de fiend designs zijn niet onaardig, de graphics zijn niet om van te watertanden maar vrouwen zonder siliconenborsten kunnen ook sexy zijn.

Maar dit waren de pluspunten wel en dit is natuurlijk onacceptabel om als eindproduct voor te schotelen aan de consumenten.

Al de elementen waar de CUF franchise om geprezen wordt over boord gegooid om met iets nieuws te komen. Prima maar maak er dan ook wat van. Nu is het een boring straight to hack and slasher geworden, wat rpg elementen eraan toevoegen die totaal geen meerwaarde vormen. De storylines zijn belachelijk kort. Beetje 'zoek dit, zoek dat en dan de eindbaas confrontatie' spelen. Ik vind het minachting naar de gamers toe. Blueside jullie waren geen Wii game aan het maken hoor. Ik voel me genaaid, ik ben beroofd en tijdens het spelen van de storyline denk je dat de game gewoon de tijd neemt met opbouwen dus je speelt door en speelt door en na het verslaan van een eindbaas (die je al na zo 2 á 3 uur voor je neus krijgt) komen de credits in beeld!!

Blueside, deze game ervaring was één grote butt-fuck-a-thon. Screw you Blueside! 0,5*

Relax
Het begint als een leuke game met redelijk mooie graphics.. maar ik speel het nu al 2 uurtjes en het begint redelijk te vervelen.
Constant dezelfde moves en vijanden.
Ik krijg niet echt het idee dat ik een goede hack & slash RPG speel..

Edit: Ik moet toch toegeven dat de eindbazen van een bepaald werelddeel echt heerlijk zijn om te verslaan, beetje Zelda-achtig.

Maar daarna begin je weer eindeloos te hack & slashen zonder een logisch doel.

Erg magertjes tot nog toe. Het is dat ik het gekocht heb in een 4 voor 10 actie bij GM, anders had ik wellicht spijt van de 6 euro of zo die het spel tweedehands kocht. Grafisch ziet het er best wel ok uit, en qua design zijn bepaalde monsters mooi vormgegeven maar eh...dat is het zowat. Grotendeels trage en slome gameplay en geeneens een vorm van combo systeem of dergelijks tijdens het vechten zorgen er bij mij in ieder geval voor dat ik dit niet heel erg snel van de stapel zal halen om te spelen. Maar ach... misschien dat ik het ooit in een bui van verveling nog wel eens een tweede kans geeft.