Duck Hunt (1984)

Alternatieve titel: VS. Duck Hunt

Nintendo Entertainment System / Arcade / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

Je trouwe jachthond waadt de moerassen in om je prooi in een hinderlaag te laten lopen. Je vingers spannen zich voor het schieten met het Zapper lichtpistool. Plots vliegt er een eend door de lucht! Je hebt maar drie kansen om deze eend te raken en als je mist lacht de jachthond je ook nog eens uit! Maar word een scherpschutter en je gaat door naar de volgende ronde waarin twee eenden tegelijkertijd omhoog vliegen. En daarna sta je voor de ultieme uitdaging: kleiduivenschieten.

avatar van Bahamut Zero
Geweldig spel! En vooruitstrevend voor zijn tijd. Heb deze vaak genoeg gespeeld en die hond maar blijven blaffen. Paar pogingen gedaan om de hond overhoop te schieten maar het mocht niet baten

avatar van Manny Calavera
Klassiekertje he, erg vermakelijk.
Van de dag heeft ie wel wat glans verloren, maar toen was het zeker erg geinig.

avatar van HALVE TAMME.
Verleden week tevoorschijn getoverd. Mede omdat mijn twee neefjes, beide 13, een bezoekje hadden aangekondigd. Geschokt zaten ze voor de tv. Daarna voelde ik twee boze blikken mijn kant op kijken. Geef het een kans boys, dan mogen jullie bepalen wat we vanavond gaan eten..... oke. 20:30 heb ik de stekker eruit getrokken. Nog 5 min, dan staat de pizzabezorger voor de deur. Mogen we na het eten????? Als jullie rustig jullie pizza op eten..... tuurlijk, want het is altijd hap slik weg. Rond 02:00 schrok ik wakker op de bank van een zooitje geschreeuw: K*T EENDEN!

Mooi toch? Van geschokt naar boos. Van boos naar het ziet er lelijk uit maar het is toch wel grappig. En van daar uit deden de twee heren mee aan een geheime eenden missie die tot diep in de nacht zou duren.

****