Duck Hunt (1984)

Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

Schiet met de Nintendo-zapper de vliegende eenden dood. In ieder level moet je een bepaald aantal eenden doodschieten, voordat je naar het volgende level kunt gaan. Red je dit aantal niet, zul je opnieuw moeten beginnen. Ook kun je de moeilijkere versie proberen, en schiet met de zapper op kleiduiven.

Game_Kaza
Leuk spel dat inderdaad klasiek mag worden genoemd, maar na een tijdje gaat het schieten wel vervelen.

2,5 - 3*

Klassiekertje he, erg vermakelijk.
Van de dag heeft ie wel wat glans verloren, maar toen was het zeker erg geinig.

avatar van hectometersnor
Iemand hier die ook droomde van een Duck Hunt II waar je die kl*te hond in zijn knieschijven kan schieten?......just me......?

Kan je dit spel uiispelen eigenlijk?

avatar van hectometersnor
Voor zover ik weet niet nee, het gaat gewoon om de hoogste score denk ik....Misschien dat een of andere Japanner het is gelukt, zou me niets verbazen ook.

Het schieten gaat zeer snel vervelen, maar door het jeugdsentiment toch een krappe 3*.

wazige game vond ik dit...maar wel te gek toen ik nog een jochie was.
kreeg het spel wel pas later. weet nog in het begin, dat ik foetelde en met de zapper voor de beeldbuis ging hangen hehe.
Maar was wel leuk voor toen.
3,5*!!

RE123
hier kan je het spel spelen

Duck Hunt // Speel 'm bij Gameroo

joeri592
lol ronde 1 en 2 heb ik zonder 1 keer mis te schieten gehaald, toen had ik geen zin meer

avatar van Bahamut Zero
joeri592 schreef:

Het probleem met dit spel was ook een beetje dat de nintendo gun niet helemaal correct gecalibreerd was. Soms schoot je op het plafond van de kamer waarin je zat en raakte je nog een eend/kleiduif

Fantastisch leuk, maar de spelduur is gewoon te kort. Een middagje knallen is niet mis, maar daar blijft het ook bij....

avatar van Luigi
Ik hbe dit spel samen met mario op een spel

avatar van Bahamut Zero
Luigi schreef:
Ik hbe dit spel samen met mario op een spel

Ah, de bundel die het meest verkocht is in de geschiedenis van videogames

avatar van mr blijhoofd
Duckhunt wie is er niet groot mee geworden. dit was het eerste speletje waarbij ik het voorelkaar kreeg dat mijn vader eens meespeelde.

avatar van steffengamer
Na verloop van tijd word dit nogal saai! vond ik zelf, alhoewel de gun zelf natuurlijk wel cool is! alleen de scope was vettter!

Leuke game die bij de aanschaf van de NES toendertijd aanwezig was. Ook mijn vader was vervent aanhanger van Duckhunt, al speelde ie vaak vals. Na een tijdje wordt dit spel inderdaad saai. De gun was erg gaaf.

JVT
werkt alleen niet op een flatscreen TV, heel erg vervelend!

avatar van PC.ENGINE.FAN
Niemand die de zapper gewoon op een gloeilamp richtte?

Pastichio Rocker
Ik vond Coon Hunt leuker.

PC.ENGINE.FAN schreef:
Niemand die de zapper gewoon op een gloeilamp richtte?

Nee.. maar m'n broer ging altijd vals spelen door op 10 cm van het scherm te schieten.
als ik even naar de keuken liep...
Wat is het voordeel van op een gloeilamp te richten?.

Nintendo heeft dit spel weer opnieuw uitgebracht hij is met de kerst voor 5 euro te koop op de Wii-U.
Je kunt niet met de zapper spelen maar wel met de Wii-mote!.

Ik zou wel dat karakteristieke klikgeluid missen denk ik.

avatar van HALVE TAMME.
Verleden week tevoorschijn getoverd. Mede omdat mijn twee neefjes, beide 13, een bezoekje hadden aangekondigd. Geschokt zaten ze voor de tv. Daarna voelde ik twee boze blikken mijn kant op kijken. Geef het een kans boys, dan mogen jullie bepalen wat we vanavond gaan eten..... oke. 20:30 heb ik de stekker eruit getrokken. Nog 5 min, dan staat de pizzabezorger voor de deur. Mogen we na het eten????? Als jullie rustig jullie pizza op eten..... tuurlijk, want het is altijd hap slik weg. Rond 02:00 schrok ik wakker op de bank van een zooitje geschreeuw: K*T EENDEN!

Mooi toch? Van geschokt naar boos. Van boos naar het ziet er lelijk uit maar het is toch wel grappig. En van daar uit deden de twee heren mee aan een geheime eenden missie die tot diep in de nacht zou duren.

****