Police Quest: In Pursuit of the Death Angel (1987)

Alternatieve titel: Police Quest 1

Apple II / Commodore Amiga / PC

Ontwikkeld door Sierra
Uitgegeven door Sierra

Sonny Bonds is agent in het kleine plaatsje Lytton in California. Als verkeersagent onderzoekt hij een auto-ongeluk, maar er blijkt al snel meer aan de hand te zijn, er is namelijk een moord gepleegd. Sonny zal undercover moeten gaan om de "Death Angel", een meedogenloze drugsdealer te grazen te nemen. Gelukkig krijgt Sonny hulp van "Sweet Cheeks" Marie, zijn jeugdliefde die nu haar geld verdient als prostituee.

avatar van Jordy
Police Quest is nooit m'n favoriete Sierra reeks geweest, ik geloof dat dit de enige was die ik (met hulp) heb uitgespeeld. De eisen die aan je Engels werden gesteld als 10-jarig jochie waren wat te hoog, woordenboek op schoot

avatar van Tommeh
Komt me bekend voor Engels heb ik ook vooral door de Sierra games geleerd. Police Quest was ook 1 van mijn favorieten, samen met Larry en Kings Quest. Vooral het rondrijden door de stad vond ik geweldig!

avatar van Thomas83
Ik heb ook zeker goed Engels geleerd door Sierra-adventures en die van LucasArts.
Deze moet ik zeker nog gaan spelen als liefhebber van adventures. Volgens mij heb ik er tot mijn schande nog geen een van de Police Quest-reeks gespeeld. Die schade ga ik zeker inhalen.

avatar van rpger
Police quest was mijn favoriete Sierra reeks, erg veel herrineringen aan. "perform test" zal ik nooit vergeten, wat heb ik daar lang vastgezeten.

avatar van Thomas83
Police Quest is misschien nog wel leuker dan de Space Quest-serie. Wel is het wat serieuzer en zijn de puzzels en hints vaak wat inconsequent. Ook is het spel wat strikter in de specifieke woorden die je in moet typen voor een actie. En dan heb ik het niet eens over hoe je als politieagent steeds nauwgezet procedures moet volgen. Dat is nog verrassend leuk. Het autorijden voelt wel wat onhandig.