Onimusha 2: Samurai's Destiny (2002)

Alternatieve titel: Onimusha 2

PlayStation 2

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Een oeroud kwaad steekt in het 16e-eeuwse Japan de kop op. De demonische krijgsheer Nobunaga is uit de as herrezen en heeft een weerloos mijnwerkersdorpje in een hel veranderd. Het nobele dorpshoofd Jubei Yagyu wordt bedolven onder het puin van zijn huis en zweert een bloedige wraak. Geholpen door splinternieuwe speelbare karakters gaat Jubei de strijd aan met Nobunaga. Het avontuur voert hem door een land vol demonische beesten en afgrijselijke krijgers. Stuur Jubei naar een overwinning, anders zal Japan in een eeuwige duisternis vallen.

avatar van neddie
Weinig vernieuwing, maar desalniettemin een solide sequel. Hack 'n slash zonder 'nieuwewetse' toeters en bellen als in de Devil May Cry reeks bijvoorbeeld.

SvV_Ying
Iets minder dan de overige delen maar alsnog erg vermakelijk

Dit deel van de serie vond ik beduidend minder dan deel drie,
Dat kwam omdat je weer moest wennen aan de pijltjes toetsen van de controller was het helemaal verleerd na het wennen van de joysticks.
En grafisch vond ik er geen zak aan, als er meer tijd en energie was in gestoken had ook deze een zeer goede game kunnen worden.
Ik geef hem een drie omdat ik hem toch met veel moeite heb uitgespeeld.