Hitman 2: Silent Assassin (2002)

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox / Xbox 360

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door Eidos en Square Enix

De speler bestuurt Agent 47, een kale huurmoordenaar. Het spel begint na de gebeurtenissen uit deel 1. Agent 47 is inmiddels ondergedoken als tuinman in Sicilië voor dominee Vittorio. Vittorio wordt echter gekidnapped door de maffia. Agent 47 roept de hulp in van de International Contract Agency (zijn vroegere werknemer) om zijn vriend terug te vinden. De Agency wil alleen helpen als 47 weer voor hen gaat werken. 47 stemt toe en probeert zo zijn vriend Vittorio op te sporen.

avatar van thomzi50
Was hier nooit echt een fan van. Kwam ook niet echt ver. Het was allemaal wel lollig, prima uitgevoerd, maar het greep me niet echt. Ik speelde Nightfire eigenlijk liever, hoeveel makkelijker en simpeler dat ook is.

avatar van Mart
Voor mij de beste Hitman. De levels blijven leuk om opnieuw te spelen, omdat je echt veel manieren hebt om je vijanden om te leggen. Ook is de game erg sfeervol, vooral dankzij de geweldige soundtrack. En met ruim 20 missies ben je wel even zoet met deze game. Het is alleen erg jammer van die frustrerende missies in Japan, en de missie met de bom (ik moest daar altijd een cheat gebruiken om verder te komen). Desalniettemin een topgame.

avatar van gemaster
Inderdaad de beste Hitman. Deel 1 was niet zo heel erg veel soeps. Het idee was natuurlijk fantastisch, maar het was niet goed uitgewerkt. Deze problemen werden in deel 2 allemaal opgelost wat zorgde voor een fantastisch spel. Het is echt heeeeeeeeel erg leuk om de verschillende missies op alle mogelijke manieren uit te spelen. Een game die mij destijds behoorlijk lang in zijn greep had. 5*

avatar van waxs
Ik vond deze ten opzichte van deel 1 juist daar in tegen een stuk minder. Vond Hitman 1 wat uitdagender en ingewikkelder. Bij dit deel kon je vaak op meerdere manier je doel uitschakelen, terwijl je in het eerste deel vaak tijden bezig was om de missie goed uit te voeren.

avatar van gemaster
Het is toch juist een pré dat je iets op verschillende manieren kunt oplossen? Zorgt voor meer diversiteit en een langere houdbaarheidsdatum.

avatar van Mart
gemaster schreef:

Inderdaad, daardoor vind ik Hitman ook véél beter dan (bijvoorbeeld) Splinter Cell.

avatar van waxs
gemaster schreef:

Ligt eraan, ik kwam er vaak vrij snel achter. Duurde dan ook niet lang voordat ik het had uitgespeeld.

avatar van sinterklaas
Ook een topspel van Hitman. Met heel veel missie's, wapens en locaties. Dit spel is ook goud waard. Met daarnaast nog een verhaallijntje en die schitterende St Petersburg-levels zijn behoorllijk sfeervol en realistisch.

Alleen wat wel kut is is dat Hitman 2 niet op mijn nieuwe computer kan. Steeds als ik hem wil instaleren reageert ie niet. Op de oude doet hij het wel. Weet iemand hoe dat zit?.

Voor de rest weer een dijk van een Hitman-spel.

avatar van martinstegenga
Enige uit de reeks die ik helemaal heb uitgespeeld. 1 woord, geweldig. 47 your my mate !

avatar van FrK.
Ik heb dit spel lang geleden vaag gespeeld Dus ik ben hem nu aan het downloaden om hem maar is wat beter te spelen

Ik heb laatst nog Contracts gespeeld, ook een prima spel

avatar van martinstegenga
Geef mij deel 2 en Bloodmoney maar !

Absolute Knaller, die moet je in huis hebben!

avatar van hitman
super gaaf spel waar je echt in zit.
heb het helemaal uit gespeeld 2 keer.

5 sterren

avatar van dr channard
Blood Money is ietsjes beter, maar deze is toch ook zeker een toppertje. Alle problemen zijn goed gemaakt en de manieren om je target te vermoorden en de enorme vrijheid maken dit nog beter. Ook vind ik deze Hitman qua speelduur toch het beste, in Hitman 5 moeten er ook in de 20 missies komen vind ik

4.5

avatar van hitman47
schiterend goede hitman-game met een pracht verhaallijn.
ook de muziek van jesper kyd is geweldig.

Mooi spel! Vooral sommige locaties waren genieten. Dan denk ik aan Rusland of Japan. De controls waren een stuk beter uitgewerkt en de actie was zoals ook in het vorige deel prima.
In dit spel begon je toch in het klooster?

ijskoud het lekkerst

Leuk spel. Vooral de eerste level is heel leuk! En het idee is ook goed gevonden ( een ex-huurmoordenaar die besluit terug te moorden ) Als je echter vermoord wordt en je opnieuw moet beginnen, kan dat me soms irriteren. Voor de rest niets te zeggen.

Deze heeft wel de mooiste muziek vind ik

dr channard schreef:
Deze heeft wel de mooiste muziek vind ik

ja zeker de hitman games staan bekend voor heel goede muziek door jesper kyd.

hitman47 schreef:

ja zeker de hitman games staan bekend voor heel goede muziek door jesper kyd.

ja idd , ik heb ze allemaal op mijn Itunes staan.

avatar van KKOPPI
Fantastische game! sommige missies moet je echt begrijpen. Bij Kirov Park Meeting bijvoorbeeld moet je niet als een gek alle wachters doodschieten, het is echt ook een strategiespel. En ook zo schitterend vind ik: de missies zijn zó verschillend van elkaar dat je echt een groot avontuur beleeft! Als je in Afghanistan zit dan kun je haast niet geloven dat het hetzelfde spel is als dat met die missie in Rusland bijvoorbeeld. Muziek ook prachtig.. gewoon top

avatar van hitman47
Ja, de hitman-serie zit vol stategie,je moet de missies een paar keer uitspelen en zoeken voor de beste strategie voor uw doelwit te vermoorden.

Jack Savage
Dit is de beste hitman naar mijn smaak, de meest verslavende en plezierigste (moorden plezierig? ) hitman uit de reeks.
Contracts was voor mij een teleurstelling en blood money bracht hitman weer op het goede pad.

avatar van Florsi Florsa
Inderdaad de beste Hitman, gave levels, zag er redelijk mooi uit, en het stealthy gedeelte is altijd tof in games. Jammer dat deze reeks wordt verkracht door het slappe verhaal.

avatar van Gameinspecteur
Ik heb hem laatst geinstalleerd, en gespeeld. Het is wel erg moeilijk
maar echt gaaf dat je al die kleding en wapens hebt

Leuk spel met een arsenaal wapens.
Ik zocht op internet altijd walkthrough anders kwam ik er niet uit.

avatar van batexated
SUperspel die ik helemaal kapotgespeeld heb. vind deze persoonlijk beter dan contracts. het een zeer grimmige game met een mooie verhaallijn die erg boeiend is. als je deze hebt gespeeld.. koop je blood money ook.. is een feit.

Leuk spel door de variatie in spelen.

1) Je opdrachten uitvoeren en als het nodig kills maken
2) Zoveel mogelijk mensen omleggen in stealth mode
3) Gewoon ongenuanceerd alles en iedereen afmaken

Zo net uitgespeeld, hier en daar met wat hulp van een walktrough. Maar alles zonder cheats en al die andere onzin en deze gast heeft op alle missies de rating Silent Assassin gekregen, behalve de laatste natuurlijk.

Dit deel maakt alles goed wat aan deel zo irritant is. Hiermee doel ik op bijvoorbeeld: saven tijdens het spel.

Verder is er een duidelijke verbetering in de grahics te zien en ook hier weer een aantal mooie settings.
De muziek blijft meesterlijk en brengt je helemaal in het Hitman sfeertje.

Andere leuke verbeteringen vind ik dat je tijdens missies wapens kunt verzamelen en dat je die later kunt terugvinden in je schuur. Bij deel 1 moest je steeds wapens opnieuw kopen. Wat hier dus gelukkig niet meer hoeft.

Ook de verscheidene manieren waarop je een missie kan uitspelen is goed uitgewerkt.

Nieuw in dit deel is dat je een beoordeling krijgt afhankelijk van hoe goed je een missie volbrengt. Met als ultieme doel natuurlijk om de ranking van Silent Assassin te bereiken door alleen je targets neer te leggen en daarnaast nog één noodzakelijke kil om bijvoorbeeld niet ontdekt te worden. Wat hierbij vooral helpt is dat je een verdovende spuit nu in je arsenaal hebt. Hierdoor blijf je een missie steeds opnieuw spelen om deze rating te halen en de bijbehorende beloningen die hierbij horen.

Verder is het verhaal op zich wel aardig, net zoals in deel 1 wordt alles steeds duidelijker en hebben de meeste missies ook samenhang met elkaar. En hé weer een kloon, gelukkig dit meer maar eentje met een oranje stropdas nog wel en 17 genoemd. Maar die heb je zo weer gekild.

5, 0 Sterren heeft deze game zeker wel verdiend.