Hitman 2: Silent Assassin (2002)

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox / Xbox 360

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door Eidos en Square Enix

De speler bestuurt Agent 47, een kale huurmoordenaar. Het spel begint na de gebeurtenissen uit deel 1. Agent 47 is inmiddels ondergedoken als tuinman in Sicilië voor dominee Vittorio. Vittorio wordt echter gekidnapped door de maffia. Agent 47 roept de hulp in van de International Contract Agency (zijn vroegere werknemer) om zijn vriend terug te vinden. De Agency wil alleen helpen als 47 weer voor hen gaat werken. 47 stemt toe en probeert zo zijn vriend Vittorio op te sporen.

avatar van dr channard
Ik vond de levels in de sneeuw het tergendste

avatar van LimeLou
Begrijpelijk. Maar het kasteel was dan als een soort beloning voor me Ik heb alleen nooit Silent Assassin voor dat level kunnen halen. Net op de bovenste verdieping van het kasteel lukte het me niet om stilletjes langs de guards te sluipen

avatar van dr channard
Aha, maar je kan het op een andere manier doen. Ergens in dat level is er een bom verstopt met een detonator. Je moet die bom plaatsen aan de ingang van het museum na de lasers. Daarna moet je naar de tweede verdieping gaan en daar zie je een hint in de vorm van een uitroepteken ergens in die kamer. Daar zitten allerlei schermen en een alarmknop. Je moet op die knop duwen en die Japanse baas vlucht naar buiten, naar het museum. Ga als Hitman naar het einde toe, neem je detonator vast, wacht stilletjes tot hij aan het museum knop en laat de bom ontploffen. Missie gelukt Let wel op dat de plaatsing van de bom zeer belangrijk is want soms kan het zijn dat je mee ontploft, dus zet hem na de lasers en verstop je in het hoekje aan de uitgang.

avatar van LimeLou
Klinkt ingewikkeld. Zelf ontdekt?

Dat is het zeker niet.

Als je op die alarmknop drukt zag ik opeens dat mannetje naar beneden lopen. Wat ik altijd heb gedaan in het begin was de bom die ik heb gevonden gebruiken in zijn eigen kamer maar dan heb ik besloten het in het museum te leggen want met die eerste optie kreeg ik nooit silent assassin en inderdaad, die mannetjes en ninja's zien je dan wel.

avatar van dr channard
Wat ik hier ook beter vind dan in de andere Hitmans , zijn de verzameling van de wapens. Als je een wapen hebt wordt dat tof geplaatst in je hutje en kan je ze steeds bekijken in plaats van de saaie locatie in Contracts en de duffe onderduikplaats in Blood Money. Ik heb ze in deze game allemaal

Respect

avatar van Jumbojet
Ben weer begonnen met de Hitman serie! Net als de andere delen blijft deze ook gewoon geweldig

Ik heb hem onlmags maar voor de PS3 aangeschaft. Speelt weer goed weg.

Echter een groot minpunt... hoe kan het zijn dat het bijna onmgelijk is om een kill van dichtbij te maken zonder opgemerkt te worden. En nee sluipen heeft ook geen zin.

avatar van AsLuM-
blijft een van de beste games.

avatar van KKOPPI
AsLuM- schreef:
blijft een van de beste games.

En hoe...