Battlestar Galactica (2003)

PlayStation 2 / Xbox
Flight / Simulation

Ontwikkeld door Warthog
Uitgegeven door Universal

In dit spel gebaseerd op de gelijknamige televisiereeks speel je de rol van de jonge Bill Adama die de strijd aangaat met de Raiders en Basestars van de Cylons tijdens de eerste Cylon oorlog. Er zijn twintig levels en je kan vliegen met drie verschillende schepen waaronder de Colonial Viper.

By your command...

Heb deze een tijd terug, echt meer dan 10 jaar terug, gespeeld op de Xbox toen een goede kennis aangaf het spel te moeilijk te vinden en dacht dat ik het misschien wel aan zou kunnen. Ik kwam een heel eind, maar op den duur was er een missie waarin je synchroon met de Cylons moest vliegen...daar werd ik hoorndol van, daarbij ging je wel erg snel af. Maar inmiddels heb ik behoorlijk de smaak te pakken gekregen van space shooters, niet in de laatste plaats door Squadrons. En deze door goede herinneringen pas besteld voor de PS2. Natuurlijk is het grafisch geen fonkelende parel meer maar het speelplezier en de adrenaline was ik nog niet vergeten. Daarnaast zijn de geluidseffecten erg sterk. Hoop nu echt het hele ding uit te gaan spelen maar het kan ook best zijn dat ik nu echt too old for this shit ben en dat het nog veel moeilijker blijkt te zijn.

Oude Observator

Spannend! Keep us informed

Ik wist niet eens dat er een Battlestar Galactica game was, ben groot fan de originele serie en van de iets recentere. Deze game moet ik dan maar es checken. Eindelijk reden om een oude gekregen PS2 van m’n broer aan te sluiten.

mrdig schreef:

Je kent toch vast wel Battlestar Galactica Deadlock van enkele jaren terug hoop ik dan? Dat was namelijk best een degelijke PC strategy game.

Sinner schreef:

Hmm nee, die ken ik ook niet. Komt omdat ik helemaal niks heb/doe met pc strategy games. Maar zal hem es opzoeken!

Oude Observator schreef:

Spannend! Keep us informed

Hij is binnen. Nu 3 keer de eerste missie geprobeerd op Normal (lager is er niet). Die is meteen verdraaid moeilijk. De Galactica wordt al snel aangevallen en dan moet je in no time Cylon Raiders neerschieten. Ik dacht eigenlijk dat ik dat redelijk snel deed maar het zijn er erg veel. Zeer steile leercurve. Ik geef het nog niet op, dat deed ik toen ook niet...destijds heb ik hulp gehad aan een tekstuele walkthrough, YouTube was nog niet zo enorm.

Oude Observator
FlorisV schreef:
destijds heb ik hulp gehad aan een tekstuele walkthrough

Een zucht van nostalgie ontsnapt aan mij. Heerlijk, die tekstuele walkthroughs. Bij oudere games gebruik ik ze nog wel eens en ik krijg telkenmale enorm veel respect voor de schrijvers ervan.

Oude Observator schreef:

Ik probeerde een keer op mijn werk zo'n txt file uit te printen van een walkthrough van Dragon Age. Je kunt nooit zien hoeveel pagina's het is.

Bleek echt 1000-en pagina's A4...wow.

Ze voegen echt nog steeds waarde toe want wat je nu vaak ziet is hooguit wat summiere pointers of er wordt niets gezegd en enkel getoond hoe die lastige eindbaas wordt verslagen...maar de duvel zit in de details die je niet ziet soms.

FlorisV schreef:

Poeh er is toch iets veranderd in 20 jaar tijd...ik moet hem destijds op de Xbox waanzinnig vaak hebben geprobeerd en meer hardcore zijn geweest. Die eerste missie lukt het wel om de Galactica te beschermen dat is een kwestie van de juiste Cylons bestoken met raketten en dankzij driehoekje op de PS2 controller kun je zien welke je snel moet uitschakelen. Maar een scene later raakt Paulus in gevaar en toen deed ik hetzelfde, maar hielp dat niet genoeg. Dan vlieg je meer tussen de asteroiden en kun je dus niet alles meteen bestoken. Ik schoot er best veel neer maar toch ging 'ie eraan. Ik vind dat dit spel echt super frustrerend ontworpen is, je krijgt amper tijd en ze leggen niets uit. Ook dat je kleine stukjes voortgang (naar volgende scenes) niet kunt saven helpt niet.

Maar als ik dan weer kijk hoe ze het op YouTube gedaan hebben denk ik "huh dat ziet er wel heel makkelijk uit." Probeer het later nog wel, I'll be back...