Silent Hill: Origins (2007)

Alternatieve titels: Silent Hill: ├śrigins | Silent Hill Zero

PlayStation 2 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Konami en Climax Group
Uitgegeven door Konami

Travis Grady, een trucker met een troebel verleden, rijdt met zijn vrachtwagen door Silent Hill, als hij plotseling de geest van een meisje op de weg ziet, hij stopt en volgt haar tot bij een brandend huis, waarin hij, tot zijn verbazing, een jong verbrand meisje nog levend vindt. Hij weet haar nog net te redden en besluit haar geshoqueerd op te zoeken in het ziekenhuis, maar daar aangekomen komt hij al snel erachter dat Silent Hill niet zomaar een stadje is...

De Trailer... De Intro...

Ziet er erg vet uit en de Scores zijn tot nu toe erg hoog .
Had ik nu maar een PSP, grrr... Maar met een beetje geluk komt er, net als bij de GTA Stories ook nog een PS2 versie, fingers crossed!

Jup, PS2 port aangekondigd, met updated control-scheme en lichte grafische verbeteringen. Nog geen release date bekend...

Een paar minder positieve kritieken gelezen, maar wil hem toch wel even checken, Silent Hill serie tot nu toe imo (nog) geen steekje laten vallen.

avatar van killer7
hij speelt lekker weg. maar het is echt een game port van psp naar de ps2.

maar dat neemt de spanning niet weg.

een must have voor alle silent hill fans die niet kunnen w8en op het 5de deel.

Ps. ik heb hem uit usa geimporteerd.

avatar van tomthumb
't mag er dan misschien vet uitzien, de controls vind ik, vooral bij het vechten, nog steeds k*t. Wat een houten klaas is die trucker. I

Vind dit de minste van de 5. vooral besturing vind ik irritant en de camera is ook niet echt super. het verhaal is gelukkig wel boeiend genoeg. ik hoop dat deel 5 stukken beter word

gzn
Ik heb het eerste psx deel proberen te spelen op de psp en dat viel heel erg tegen, dus had ook geen reden meer om mijn psp te houden voor dit deel balen !!!

Niet dus ik heb vandaag de PS2 versie gekocht op t centraal ik heb nu alle 5 de delen, en mijn collectie is compleet.

Ik heb een PS2 staan, en een week vakantie

gzn
Ik heb er nu al een aantal uurtjes opzitten, en deze game is best te doen misschien is dit deel wel beter dan SH3.

Deze game heeft veel weg van SH2 & SH3.

Nice, dan ga ik hem ook eens ergens op de kop tikken.
Wat vind je van Travis, cool genoeg character?

PS2 + week vakantie = . Veel plezier gzn!

gzn
Wat vind je van Travis, cool genoeg character?

Jawel helemaal niks mis mee, gewoon een soort James, het vechten tegen tegenstanders met je vuisten is wel vet gedaan het ziet er uit alsof de klappen ook echt aankomen.

Een min puntje is dat je onwijs veel wapens vind om mee te slaan, op zich niks mis mee maar het is echt een beetje overdreven.

is niemand de vele bugs opgevallen in de PS2 versie? vooral op het einde. bij mij liep het spel telkens vast als ik de map wou bekijken in het laatste level

gzn

Ik liep eens buiten beeld bij de greenfields apartments en ik kon niet meer terug in het beeld komen (reset), en als je soms iets neer slaat valt het voor een gedeelte door de muur heen.

Taken
Ik ben (was) een groot fan van de Silent Hill serie maar na dit deel ben ik er helemaal klaar mee.

Deze game heeft zoveel irritaties zoals de camera hoeken, je loopt een deur uit en gelijk staat er een wezen naast je, zonder de tijd te krijgen om je te verdedigen wordt je al aangevallen.

De game play lijkt veel op dat van SH3 de normale wereld en de duistere wereld, in dit deel kun je spiegels vinden waardoor de verschillende werelden kunt betreden (The mirror world) heel leuk maar had er dan een leuke puzzel in geplaatst Zoals dat heel goed is gedaan bij Soul Reaver.

Niet het slechtste deel maar, wel de slechtste ervaring .

avatar van neddie
Zeker niet het beste deel, maar desalniettemin was ik aangenaam verrast. De nieuwe ontwikkelaar heeft me wat dat betreft niet teleurgesteld. Ziet er, zeker voor de PSP, zeer goed uit. De muziek draagt wederom veel bij aan de goede sfeer, iets wat een van de beste punten uit de serie is. Enige kritiekpuntjes plaats ik bij de korte lengte en de wat te makkelijke moeilijkheidsgraad.

Taken

En waar ik dan de logica niet van snap is dat je de tegenstanders op de grond moet doodmaken met het geselecteerde wapen, als je b.v.b. een gun in je handen heb maak hij het wezen ook dood met een gun terwijl een trap het zelfde effect heeft, dit vindt ik echt zonde van de kogels.

En het is een keer tijd voor verandering in de Silent Hill serie het begint een beetje een sleur te worden, kamer in, kamer uit ik heb gewoon geen plezier in het spelen van de game, het enige waarvoor ik de game speel is het verhaal.

Zonde van de kogels inderdaad. Gelukkig dat er wel genoeg te vinden zijn

Deel V schijnt vooral het combat-aspect te veranderen. Ik ben daar een beetje sceptisch over, aangezien het juist beklemmender is als je geen uitgebreid combo-pakket hebt om monsters aan te pakken.

Zonde van de kogels inderdaad. Gelukkig dat er wel genoeg te vinden zijn

Ja ik heb een slechte eigenschap, bij mij moet alles dood terwijl heel de game met een sprintje kan.

avatar van neddie
Hehe, misschien dat je dan een ander genre dan survival horror moet gaan spelen.

Taken
Ja idd daarom ben ik Silent Hill ook echt helemaal zat, en ga ik toch voor de wat snellere gameplay van Resident Evil 5.

avatar van neddie
Ah, ik zie het liever andersom eigenlijk. Vind eigenlijk ook dat ze deel 4 onder een andere naam door hadden moeten gaan. Niet dat het een slecht spel is, integendeel, maar er is weinig meer over van de eerdere delen. Van survival-horror naar action-horror zal ik maar zeggen.

Taken

Ik zie geen kwaad in de naam R.E.4 het is toch gewoon een opvolger van de voorgaande delen.

Ze hebben precies op het goede moment die omschakeling gemaakt om echt alles in het spel te veranderen, bij Resident Evil Zero begon ik ook een beetje moe te worden van de oude R.E. formule.

Ik hoopte eigelijk dat ze dit bij Silent Hill ook zouden doen, i.p.v een paar aanpassingen in de gameplay.

avatar van neddie
True, het is de opvolger, maar het spel is qua gameplay een wereld van verschil.

Ik snap ook wel dat ze de formule een beetje willen vernieuwen, ik vind het echter gewoon jammer dat er geen survival meer aan te pas komt. Alles wat je tegenkomt kan gewoon kapot geschoten worden zonder dat er op ammunitie gelet hoeft te worden.

Wat dat betreft kijk ik dus meer uit naar de nieuwe Silent Hill.

Taken
Wat dat betreft kijk ik dus meer uit naar de nieuwe Silent Hill.

Smaken verschillen en mensen veranderen, en games gelukkig ook .

Maar het kan er ook aan liggen dat ik echt alle Silent Hills en Resident Evils heb gespeeld, en het daarom een beetje zat ben.

avatar van neddie
Ik heb ze ook allemaal gespeeld, behalve de outbreak versies e.d. dan, maar ik heb er nog steeds niet genoeg van Maar ach, ik kijk ook uit naar de nieuwe Resident Evil hoor, ik hoop alleen dat de survival-horror niet aan het uitsterven is.

Taken
Ik lees eerst de recenties op Gamesmeter misschien dat ik m dan toch wel koop, misschien is het dit keer wel iets nieuws maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Same here, maar ga hem toch wel even checken, alleen al voor Pyramid Head's terugkeer, maar denk, van wat ik gezien heb, dat ik toch ook lichtelijk teleurgesteld ga worden.

Ondertussen Origins ook al even bij een vriend gegamed en moet zeggen dat je toch wel een beetje merkt dat het een conversie betreft, grafisch en qua gameplay feel. Verhaal leek op zich wel okee weer, maar het voelde idd erg herhalend aan en toch ook stukken minder indrukwekkend dan SH2 of 3 als ik het vergelijk. Fist fights was wel best coole aanvulling.

Wacht hier wel mee tot 'ie in een 5 euro bak ligt.

Taken
Fist fights was wel best coole aanvulling.

Dat is idd wel mooi gedaan.

Squall Lionheart schreef:

Daarom moet je hem ook op de PSP spelen Graphics gezien zeker het mooiste spel dat ik gezien heb voor het ding.

SvV_Ying
Lekker spannend maar toch niet helemaal mijn type game, vind het allemaal een beetje te langzaam gaan.

's avonds licht uit en oordopjes in is het advies.

avatar van LimeLou
Ben 'm aan 't spelen op de PS2. De game bevalt me redelijk. Alleen vind ik 'm een beetje te conservatief. Het is gewoon een exactie kopie van de eerste 2 delen, met wat mindere aanpasssingen. Wat dan wel weer goed is, is dat het de engste SH game is voor mij. Ik ben nu bij het gekkenhuis en damn, die herhalende deuntjes en onzichtbare monsters.... Om gek van te worden.. brrr.

avatar van LimeLou
Heb net het level in de theater gehaald. En ik moet nu naar het Motel. Ik heb een beetje gemengde gevoelens.
Recensie komt er waarschijnlijk aan.