Valkyrie Profile 2: Silmeria (2006)

PlayStation 2

Ontwikkeld door tri-Ace
Uitgegeven door Square Enix

Vele honderden jaren voor het verhaal van Walkure Lenneth (in het eerste deel), was er het verhaal van Silmeria, een Walkure die de toorn van Odin over zich heen riep, door hem tegen te spreken. Als straf werd ze opgesloten in een menselijk lichaam, dat van prinses Alicia van Dipan. Silmeria wist echter haar persoonlijkheid te behouden en deelde het lichaam met de prinses, met als gevolg dat haar vader, koning Barbarossa, denkt dat ze bezeten is. Hij weet geen raad met zijn dochters toestand en verbant haar naar een ver land. Als Odin verneemt wat er is gebeurd, stuurt hij Hrist, zijn derde Walkure om Silmeria terug te halen. Ondertussen zijn de twee al op zoek naar de legendarische 'Dragon Orb', die Silmeria waarschijnlijk kan bevrijden van Odin's juk en Alicia haar lichaam terug kan geven.

avatar van Bahamut Zero
Geweldig spel!
Heb er al de nodige uurtjes aan besteed maar ben er de laatste paar maanden spijtig genoeg niet meer mee bezig geweest. Heel erg mooi battlesystem en ijzersterke locatie's. Ik geef hem vooralsnog een 4,5* en hij krijgt een plaats in mijn top 10. Dit kan nog veranderen als ik hem eenmaal weer eens speel.

Stefan_Ying
Deze vandaag gekocht, zal aankomende weken wel posten wat ik er van vind en hoeveel sterren ik geef

Prachtige RPG dit. Leuk hoe ze de 2d stijl in de combat hebben gehouden en er door de 3d groep movement een tactisch aspectje erbij hebben gemaakt. De graphics zijn werkelijk prachtig, de scrolling 3d ziet erg mooi uit en hoewel het soms de echte town feeling wat weghaalt, is het apart gedaan met ontzettend veel beweging en detail.

Verhaal is weer lekker bombastisch en dramatisch, hoewel ietsje 'normaler' als het vorige deel. Had best veel kritiek gelezen van fans van het origineel, maar vind die zelf onterecht. Juist erg leuk die sfeer voortgezet en veel verwijzingen naar zijn voorganger. Soms wat veel grinden, maar door de lekker vlotte combat feeling geen probleem. De platform aspectjes zijn ook lollig en het geheel is gewoon een erg goed verzorgde RPG, waar je lekker lang in kan verdwalen.

avatar van ReMyTje86
Squall hoelang was je er mee bezig met dit spel. Ik ben nu bij die 3de baas die wyvern en dan ben vlak der na in een stad wat word gezegt of ik de mijnen wil doen of de lake. Ik ben nog maar pas begonnen ik vertrouw die lezard of zo iets niet hij is te relax om alles. zeg maar niks verder

avatar van final fantasy
hoe is de battlesystem in dit spel?

avatar van Griekse God.
Leuke RPG! Had het niet verwacht maar zeer vermakelijk, ongebruikelijke maar goed uitgewerkte 2D side-scrolling in de dungeons en towns en de 3D-actie in de gevechten. Enige wat ik wat naar vond was de plotselinge moeilijkheid in de Dungeon of the Dragon (of iets dergelijks). Heb uren moeten grinden bij de Hydra-boss om eens wat verhaalprogressie te kunnen boeken. Game zag er overigens schitterend uit, zeker voor PS2-begrippen.