The Granstream Saga (1997)

Alternatieve titel: Guransutorīmu Denki

PlayStation
Action / RPG

Ontwikkeld door Shade en Production I.G.
Uitgegeven door THQ, Sony en Arc System Works

Lang geleden woedde er een gigantische oorlog tussen het 'Allied Spirit Army' en de 'Imperial Wizardry'. Geen van beide had een duidelijke voorsprong en het conflict bleef eeuwen doorgaan, totdat de Wizardry hun nieuwe wapen gebruikte, om de kern van de planeet te raken en zo de andere kant compleet te verwoesten. Maar door een miscalculatie is de planeet uit zijn baan geschoten en dreigt, door de ontstane opwarming van de aarde, te overstromen. Net op het nippertje weten de vier Wijzen een constructie te bouwen die de continenten laten zweven. Nu is de wereld van Granstream echter weer in gevaar en moet de jonge held Eon het zinken van zijn wereld zien te voorkomen.

Deze titel heeft toen 'ie uitkwam (eventjes) final fantasy VII van de beste psx verkoop troon in japan gestoten, was erg benieuwd toen ik hem in handen kreeg toen, maar al snel best teleur gesteld, net als bij bijv. Orphen (zelfde makers) meer focus op actie en coole manga-cutscenes, als echt rpg diepgang.

Toch uiteindelijk (niet zo groot ook), genoeg lol aan beleefd, het verhaal is mooi en de filmpjes even goed als de gemiddelde anime, actie is best leuke hack and slash en af en toe wat platform, een krappe 3,5*