Project Sylpheed (2006)

Xbox 360
Shooter / Flight

Ontwikkeld door Game Arts, SETA en Anima
Uitgegeven door Square Enix en Microsoft

Aardbewoners hebben vijf eeuwen lang de kans gekregen het heelal te kolonialiseren, totdat een vijandelijke rebelse zwerm ruimtejagers besluit dat het genoeg is. Een grootschalige aanval op de aarde wordt voorbereid. Project Sylpheed volgt de verrichtingen van twee ruimtepiloten in deze oorlog tussen de mensen en de aliens. Stap in de cockpit van een aardbewoner of een rebel en houd je zelf staande in massale ruimtegevechten.

avatar van Tha)Sven
Best een aardige game, maar wel heel erg chaotisch. Ook niet echt geschikt voor mensen die last kunnen krijgen van epilepsie. Allerlei kleuren en flitsen verschijnen op je beeld. Ik vond het erg moeilijk om duidelijk te zien wat ik nu precies aan het doen was. 3 sterren, misschien nog wat hoger later.

Heb ooit een voorganger hiervan gespeeld op de Mega CD...

Silpheed, was toen best vet.

avatar van Starmaster501
net een demo gespeeld en speelt egt k*t. je ziet niet wat er gebeurd. het besturing is heel raar net zoals de wapens, ik snap egt niet dat dit een spel is...

gamelord
Deze game bevalt mij wel goed eigenlijk, ondanks de chaos op je scherm ben ik toch vrij rustig bij die game. (het heeft idd. veel tijd en moeite nodig om je te kunnen orienteren in de ruimte. Want zo heb ik na 2 missies nog helemaal niet kunnen zien of vinden wat nu de Subquests zijn. Volg alle pijlen, maar bij de nabriefing geen 1 kunnen voltooien.

Ben het ook eens met Tha)Sven, deze game moet je niet in het pikkedonker gamen, want dat kan denk ik vies vallen met al dat geflits en geflikker van alle kleuren van de regenboog.
Wel raar hoe de trigger & bumpers geconfigureerd zijn, wapens met de bumpers en speed en remmen met de triggers...hadden ze beter kunnen omdraaien. Begin er wel aan te wennen.

Toch vindt ik het wel een geinige aparte game...die ik wel weet te waarderen vanwege dat het iets anders is dan wat ik normaal game.

gamelord
Pff wat een draak van een...game?...De eerste 2 missies waren zo veel belovend, maar wanneer je de game doorkrijgt en hoe die werkt...kelderd de intresse voor deze troep dramatisch, mensen die achievements-hunters zijn kunnen deze maar beter laten staan als ze hem tegenkomen...ik durf niet te zeggen hoe dat kut-systeem overkomt, denk maar aan WWII..(sorry anders kan ik er niet van breien.

Game mag nog blij zijn dat die 1,75 score heeft...Tha)Sven is nog mild vind ik...en ik ben altijd een positieve stemmer geweest (tenzij op de pc destijds)

Ga ook goed denken of ik deze miskleun een dezer dagen weg flikker.