Naruto: Rise of a Ninja (2007)

Xbox 360
Fighting / Adventure

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Twaalf jaar geleden stierven vele ninja's tijdens een aanval van de gevaarlijke Demon Fox op het dorpje Konoha. De sterkste was echter in staat het monster te vangen in het lichaam van een pasgeboren baby: Naruto. Wie kon toen voorspellen dat deze peuter zou uitgroeien tot een hyperactieve ninja-in-opleiding die meedogenloos kan zijn mits hij zijn training serieus neemt. In de fighting game Naruto: Rise of a Ninja krijgt hij de kans zijn kunde te bewijzen.

avatar van Ansem
Ziet er prachtig uit. Jammer dat hij niet voor PS2/PS3 komt.

avatar van Bahamut Zero
In het begin is het een leuke game maar damn, wat ben ik hier op uitgekeken zeg. Nadat je alle missies hebt gehaald (die ook nog eens allemaal op elkaar lijken) is er echt niks meer te doen. Ok je hebt nog 3 mini games maar zelfs die lijken op elkaar. Rise of a Ninja is de eerste 4 uren leuk maar daarna is de single player niets meer aan. De multiplayer redt dit gezonken schip nog enigzins vanwege de grote keuze aan characters die je kunt kiezen. Enigste nadeel aan de multiplayer is dat het behoorlijk pittig is (voor beginners) en echt niet geschikt voor mensen met een kort lontje.

avatar van superdude
ik heb deze bijna, ik ben een mega fan van naruto het is 1 van me favo manga/anime series, ik heb hem besteld ik ben beniewd

avatar van rockgamer
deze game bevalt me erg goed, mischien nog wel meer als broken bound, ik vind het chunin examen zoziezo ook een leuk deel in de naruto serie, alleen lijkt dit spel me niet leuk voor degene die de serie of manga niet gekeken / gelezen hebben, ik heb het wel gelezen én gekeken en dan is het erg leuk om na te spelen, online is deze game ook fantastisch, dan kan je het hele examen spelen, eerst 2 matches in de forest of death en dan 4 gewone examen matches ofzo

avatar van rockgamer
er staat hier alleen singleplayer maar je hebt ook multi player en een erg leuke online mode !

na 4/5 uur al story line uitgespeeld ! :O
gelukkig is er nog genoeg leuks te doen zoals racen ramen delivery find konohamaru en questen maar ik denk dat zelfs dat na 7/8 uur al klaar is, de fantastische online mode maakt ook veel goed, de singleplayer was wel erg goed en leuk ondanks dat ie zo kort duurden

review

naruto rise of a ninja

deze naruto game is erg leuk geworden, het had zelfs de beste naruto game ooit geweest kunnen zijn maar door de ongelofelijk korte speelduur is het dat helaas niet, na 4/5 uur had ik de main story al uitgespeeld, ik heb me toen nog redelijk vermaakt met de andere bijmissies en mini games, maar na zo'n 7 uur heb ik het wel weer gezien, ik heb nog niet alle mini games gehaald, maarja het is dus gewoon veels te kort.

maar de 4/5 uur mainstory die je speelde waren wel gewoon erg leuk, dat komt vooral doordat ik de manga/animé gezien en gelezen heb en het gewoon erg leuk is om alles terug te zien en te spelen, ik vind zoiezo de periode vanaf het begin tot en met het chunin examen een leuke periode uit de serie, maar wel een erg korte periode, de gameplay is erg lekker en de graphics zijn ook erg goed, de cut scenes zien er prachtig uit, dat komt omdat ze gewoon regelrecht uit de series zijn overgenomen, niet dat het heel erg is, het was wel leuk om weer te zien.

+ goed bij het verhaal gebleven
+ goede gameplay
+ goede graphics
+ leuke extra dingen ( quests mini games )

- te kort
- te kort!
- te kort!!!

online mode

wat deze game vooral leuk maakt is de online mode, hier kan ik geen genoeg van krijgen ik vind hem bij rise of a ninja ook een stuk leuker als bij the broken bound, hier kan je het chunin examen online doen, hierbij komt ook wel veel frustratie bij te pas, als je 2 wedstrijden achter elkaar wint, ben je door de forest of death en ben je bij de normale gevechten aangekomen, dan moet je er 3 achter elkaar winnen en dan heb je het chunin examen gehaald, het is bijna niet mogelijk om te halen aangezien de spelers erg goed zijn, maar toch wil je verder komen, niet alleen om het chunin examen te halen maar ook voor de exp points
het zit zo

eerste match 10 punten als je wint
tweede match 50 punten als je wint
derde match 250 punten als je wint
vierde match 250 punten als je wint
vijfde match 250 punten als je wint

250 punten is erg veel en als je na 2 potjes 1 keer verliest kan je weer helemaal opnieuw beginnen voor een miezerig aantal punten als 10 , maar de gevechten zelf zijn gewoon zoo leuk, door de leuke gameplay, elke character is ook anders met andere aanvalen etc.

wat wel erg jammer is, is dat deze game online bijna alleen te spelen is tussen 8 uur savonds en 12 uur savonds, daarna en daarvoor is er niemand of maar 1 of 2 mensen online , dan zoekt ie of heeel lang of je moet continue tegen dezelfde,

al met al een erg leuke maar korte singleplayer en een erg leuke multiplayer

4 *