Tony Hawk's Pro Skater 3 (2001)

Game Boy Advance / Game Boy Color / Nintendo 64 / Nintendo GameCube / PC / PlayStation / PlayStation 2 / Xbox
Sports

Ontwikkeld door Neversoft
Uitgegeven door Activision

In Tony Hawks Pro Skater 3 kun je ten opzichte van het vorige deel veel meer trickmoves en combos maken, zodat het skaten nog spectaculairder in beeld wordt gebracht. Er zijn meer combo's dan ooit te voren en het grinden is een stuk lastiger geworden. Daarnaast zijn er hidden combos die je echt moet vinden voordat je ze uit kunt halen. Dit alles ondersteunt door een heftige soundtrack die niet zou mistaan bij een skate game als deze.

avatar van Dexter
De Tony Hawk spellen waren de eerst die ik speelde op de PSX. In het begin was het gewoon X loslaten en dan random op de knopjes aan de rechterkant duwen in de hoop een vette trick te maken en niet te vallen. Later lukte het allemaal wat beter, en door alles met manuals aan elkaar te knopen kreeg je toch hele vette combo's. De levels waren met een klein beetje moeite allemaal te doen, en dan was het de uitdaging om alle levels 100% uit te spelen, wat me wat bezwete dagen heeft bezorgd. Enige irritatie zorgde er helaas wel voor dat bij één controller het stuurknuppeltje is afgebroken

7higer7 schreef:
ik vind het maar een slecht spel :S

Zo wat een goede argumentatie geef jij zeg...

Ik vind dit persoonlijk de beste Tony Hawk game.
Alles klopt gewoon voor mij.

Goede levels waarbij je ellenlange combo's kunt maken, mits je de controle niet verliest.

Je bent wel een tijdje zoet met deze game, omdat je met 12 skaters een hele carrière kan doorlopen en als je een carrière volledig hebt uitgespeeld unlock je weer andere skaters zoals: Wolverine, Darth Maul enz. Waarmee je ook weer een carrière kunt beginnen.

De objectives zijn vaak niet al te lastig, al vormen sommige doelen soms wel een probleem zoals de Secret Tape en die Sick Scores. Maar na een aantal keer proberen heb je dat ook weer gehad.

Leuke toevoeging is overigens de 'revert', hierdoor kun je als van een half pipe afkomt gelijk doorgaan in een andere truc en zoals ik al eerder zei zoveel combo's maken als je wilt.

Muziek is erg goed, er zit een goede mix tussen rap en rock. Het helpt je zelfs net om door te gaan met een combo als je denkt dat je het niet redt.

Graphics zijn op zich ook wel aardig, echt lelijk ziet het er in ieder geval niet uit. Al hadden die Neversoft dames in het laatste level wel iets mooier gemogen. Verder zien de animaties er goed uit als je een truc doet, maar ook als je bijvoorbeeld van een railing valt, dan zie je de personage vallend naar achteren rennen.

En als je zelf een skater wilt maken zijn er mogelijkheden te over en je hebt echt zoveel moves waaruit je kunt kiezen, echt top.

Al met al 5, 0 sterren.