Star Gladiator (1996)

Arcade / PlayStation
Fighting

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Het jaar is 2348, en de mensheid heeft al vele hoeken van zijn melkweg verkend. De Aarde is de vredige basis van het menselijk ras, totdat de geniale maar gestoorde, Nobelprijswinnaar voor de uitvinding van Plasma Power, Dr. Bilstein, na zes jaar opsluiting, opnieuw op wraak uit is. De beste Plasma-fighters van de wereld (en daarbuiten) worden opgeroepen zich te verzetten tegen de maker van hun wapens en het op te nemen tegen Bilstein's vechters. het lot van de Aarde ligt in de handen van, Hayato, June, Saturn, Gamof, Gerelt, Vector, Rimgal, Zelkin of Gore.

avatar van Oblivious
Nog steeds, vind ik ,een van de leukste vechtgames die er zijn. Geen buttonbashing ,maar echt nadenken over hoe je het beste de ander flink kan dreunen of voor shut kan zetten

Voor een game uit 1996 !! heeft deze game de perfecte mix tussen snelheid, aantal moves en moeilijkheid. Ik heb echter nooit een vervolg kunnen gamen

Kappa kappa kappaaah!!