Asterix at the Olympic Games (2007)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Étranges Libellules
Uitgegeven door Atari

Asterix en Obelix zijn terug! Ditmaal gaan ze aan de slag op de Olympische Spelen en maken ze het leven zuur van de domme Romeinen. Naast de twee beroemde helden uit Gallië zul je meer oude bekenden tegenkomen zoals de brutale viervoeter Idefix, leipe Paranormanix, en nog veel meer gekken uit de Asterix wereld! Samen gaan jullie de sporten zo goed mogelijk uitvoeren om de gouden medaille te halen.

avatar van Foetsj_NL
Hoeveel Olympische spelen games moeten er nog uitkomen zeg. Sonic & Mario, vast een officiële, en dan deze.

avatar van W B
W B
Is dit gebasseerd op het aloude stripboek? Kan me herinneren dat er een soortgelijk stripboek van was...

avatar van jaspertje3
Klopt ja.. Bij het zoeken naar een geschikte poster kwam ik veel stripboekvoorkanten tegen met dezelfde titel.

avatar van Bennerd
Echt een Olympische Spelen-game is dit niet, daar misleidt de titel ons wat. Je hebt er zeker verschillende sporten die je moet doen (en apart kunt doen, buiten het verhaal), maar het is verre van zoiets als Athens 2004 of Torino 2006, waar het enkel draait om de toernooien.

Je krijgt hier echt een verhaal voor de kiezen, en het is leuk en humoristisch uitgewerkt. Niet echt roflmao-humor, maar ik moest af en toe best wel eens glimlachen

Wat natuurlijk hét grote voordeel is van zulke Wii-games, is de lol die je beleeft met de bakjes. Spastische bewegingen ten top.

In het spel zelf speel je met Asterix & Obelix (dûh), en ieder heeft zijn eigen specialiteiten. In het spel zitten er leuke bonussen verborgen, en je kunt ook met twee spelen in het verhaal, wat nog leuker is dan alleen. (Dan kun je alle fouten op je zus steken )

Eigenlijk niet echt een aanrader, toch een spel waar ik persoonlijk al veel plezier mee heb beleeft. (En daar dient een spel toch voor? )

avatar van Nintendofreak
Na Mario en sonic nu ook al een astrix en obelix op de olympische spelen we blijven bezig zeker?

avatar van Evil Eye
Blijkbaar, maar deze was zeker beter dan mario en sonic. Jammer van een paar verwijzingen naar 'iets' dat er van mij niet in had hoeven zitten, maar desondanks een voldoende waard.

avatar van Nintendofreak
Haha lijkt mij totaal niet beter als Mario en Sonic op de olympische spelen ti's gewoon een Kopietje als je het mij vraagt. En ook een stuk minder bekend.

avatar van Princess Piranha

Hahah, ik wist het!

avatar van Mega Man
Valt ook helemaal niet op hoor Evil Eye. Drop the act zou ik zeggen want het begint allemaal wel heel erg goforceerd te worden. Met opzet deze game een hoger cijfer geven dan het duidelijk betere Mario & Sonic. Dit is gewoon pure onzin en het word steeds minder geloofwaardig als je het mij vraagt! Dat je dit met opzet doet was al vrij duidelijk en ik vraag me dan ook af waar je elke keer de moed vandaan haalt om wederom een Nintendo topper de grond in te boren. Erg triest als je het mij vraagt.

Evil Eye schreef:

Acteerwerk: een dikke 0,5. We kennen deze uitgemolken dialogen al dus we schieten er wederom niks mee op.

Mario & Sonic: een leuke game die overal een voldoende scoort
Asterix & Obelix; een slap aftreksel van Mario & Sonic die vrij lage scores krijgt her en der.

Maar daar komt Evil Eye weer aan van planeet "omgekeerde wereld" en spreekt voor zijn volk: "Mensen, koop geen Halo maar Daikatana!". "Speel geen Super Mario World maar Mario is Missing". "Gooi Mario Galaxy in de prullenmand en schaf Anubis II aan voor de Wii". "Mario Kart Wii een goed spel? Wat dacht je van Myth Makers: Super Kart GP".

avatar van Nintendofreak
Ik denk dat Mega man gelijk heeft.
Deze game lijkt mij ook totaal niks en hij ligt ook bijna nergens in de winkel.

avatar van Evil Eye
Mega Man is at it again. Jongen, alles was opgelost, maar nu ga je weer oude argumenten van mij tevoor schijn halen? Al die shit was opgelost en ik had dit forum al min of meer verlaten, en nu ga jij weer een nieuwe ruzie startten? Zwak hoor, maar ja, als je niets beters te doen hebt.

avatar van Mega Man
Oftewel je kunt geen reden verzinnen waarom je elke keer van die onnozele berichten achterlaat bij games die heel 'toevallig' hetzelfde zijn als die van Mario, en waarvan het duidelijk moge zijn dat ze ook stukken minder zijn, maar toch een veel beter score krijgt. Zo lang jij met dit soort praktijken blijft doorgaan reageer ik er gewoon op. Dat iemand toevallig een Mario spelletje wat minder vind of gewoon waardeloos dat is voor niemand een probleem. Maar bij jou is het onderhand een vaste prik om elke Mario game de grond in te boren. Het valt gewoon heel erg op.

En ik ga niet met jou in discussie over welke Mario game schijnbaar weer wel goed is en welke niet want het moge duidelijk zijn dat je totaal geen onderscheid maakt. Juist de slechte games zoals Mario is Missing krijgen een voldoende of een crappy kloon van Mario & Sonic. Nee hoor, valt ook helemaal niet op hoor! En zou oud was dit bericht niet eens dus daar hebben we niks aan. Als je niet begrijpt of wil begrijpen wat ik bedoel dan wens ik je veel succes met Anubis II op de Wii. Veel beter dan Mario Galaxy! Misschien dat deze hint een beetje helpt.

Evil Eye schreef:

Ja ik vraag mij ook af of jij niks beters te doen hebt.
Jij bent 23 en je hebt nog vaak kinderachtige reacties best lollig.
En dan vraag ik mij af heb jij niks beters te doen ?

avatar van Evil Eye
Nee. Ik heb niets beters te doen.