Efteling Tycoon (2007)

Simulation

Ontwikkeld door Atari
Uitgegeven door Atari

In Efteling Tycoon kun je je eigen pretpark bouwen met de attracties van de Efteling. Zo zijn de "Vogel Rok", de "Python" en de nieuwe "Vliegende Hollander" achtbanen allemaal beschikbaar in het spel. Het is de bedoeling om jouw Efteling zo succesvol mogelijk te maken. Denk daarbij aan veiligheid, rommel en onderhoud om je bezoekers tevreden te houden.

1,5
Deze game viel me eerlijk gezegd wel erg tegen. Ik heb deze game destijds gekocht toen ik in de Efteling was en het leek me ook erg leuk om een soortvan Efteling op te bouwen, maar schijnbaar was mijn manier van denken iets te krachtig. Dit spel is letterlijk de Efteling nabouwen met alles wat erop en eraan zit, in grafisch opzicht vind ik het ook niet echt het sterkste spel. Zelf stond er ook op het hoesje dat deze game Windows Vista ondersteunde, maar ik heb er alleen maar problemen mee ondervonden. Het installeren gaat goed, maar het starten is erg sloom en je hoort wel muziek, maar je moet iets van 10 minuten wachten voordat er eindelijk beeld komt. Je moet er ook grotendeels zelf achter komen hoe het spel werkt, aangezien de 'tutorial' erg slecht is. Ook vind ik het spel moeilijk te begrijpen in het begin... Een magere 1,5*

avatar van ibendb
0,5
Sorry hoor, maar deze game was echt bagger. Ik weet nog dat ik vroeger dit speelde op mijn computer, maar er niks van begreep. Het spel is letterlijk bouwen wat er in de Efteling staat en naar filmpjes van de attracties zodat je zin hebt om er heen te gaan. De filmpjes blokkeerden bij mij steeds dus moest ik die ook niet kijken. Nu, het is jaren geleden dat ik dit nog heb gespeeld, maar ik heb er geen goede herinneringen aan. 0,5*