Freddi Fish 1: Het verhaal van de Verdwenen Zeewierzaadjes (1995)

Alternatieve titel: Freddi Fish 1: The Case of the Missing Kelp Seeds

Macintosh / Nintendo Wii / PC

Ontwikkeld door Humongous
Uitgegeven door Transposia en Atari

De zeewierzaadjes van Oma Octavia zijn zoek geraakt, en zonder die zaadjes kan ze geen zeewier kweken en hebben alle visjes honger. Wat een geluk dat Freddi Fish en haar onafscheidelijke vriendje Loebas zich met de zaak gaan bezig houden. Al snel komen ze op het spoor van twee stuntelige haaien die blijkbaar meer weten over de diefstal. Maar de oceaan is zo onmetelijk groot, dus je moet je uiterste best doen om samen met Freddi en Loebas de oceaanbodem af te speuren en alle problemen op te lossen voordat je de zeewierschat zult kunnen vinden. Zet je dus maar schrap voor dit onderwateravontuur zonder weerga!

avatar van Foetsj_NL
Jeugdsentiment. Altijd erg leuk gevonden, was in de tijd van Monkey Island en Heart of Darkness. Heerlijk om er weer aan terug te denken.

4 *

avatar van Princess Piranha
"Een paarse zee-egel! We zijn rijk!"

Moet er trouwens niet in plaats van Luther Loebas staan?

avatar van Foetsj_NL
Misschien, ben het al lang weer vergeten. Corrigeer het anders even .

Game_Kaza
Het spijt me Foetsj_NL. Maar zoiets kinderachtigs en simpels als dit kan ik niet waarderen. Er is vrijwel niets goeds aan. Wel vond ik het ook als kind 1 van de beste games. Samen met poet-poet (? de paarse auto met het hondje). Tenminste tot ik echt grotere uitdagendere games als Prince Of Persia en Mario 64 leerde kennen.

0,5

avatar van wiiplayer
Luther WTF!!
in het nederlands heet ie loebas

avatar van Tha Luz
Ah,die goede oude tijd dat ik dit soort spelletjes nog helemaal geweldig vondXD
Voor kinderen nog een erg leuk spel.
3.5

Natan85
Pra-ch-tige games, heerlijk. Heeft samen met Putt-Putt mij de liefde voor Adventures gegeven. Tuurlijk ook omdat deze games, net als Monkey Island, van Ron Gilbert zijn. Vind ze deze dagen nogsteeds leuk, makkelijk, maar leuk. Stem vanuit mijn binnenste kind

Een 4.0

avatar van kaholiic
echt een mooie en onvergetelijke game. niet dat er wat goed aan is maar die sfeer en muziek kan ik me nog goed herinneren. kan me nog herinneren dat ik hem zo vaak heb uitgespeeld dat ik alles nu nog weet!

avatar van wiiplayer
Oe, een magisch spel. In mijn jeugdjaren was ik altijd op zoek naar dit spel. Freddi Fish for the win.

avatar van Donkerwoud
Het is voor mij ook de instap geweest naar het adventuregenre. Erg leuke vrolijke game.

avatar van Starmaster501
Game_Kaza schreef:

0,5

Het is beter dat je je cijfer geeft van hoe leuk je het vroeger vond. Ik snap wel dat je nu zo iets niet meer speelt. Maar ik heb het vroeger ook heel vaak gespeeld en daar geef ik mijn cijfer voor...

Lad
Starmaster501 schreef:

Haha, jeugdsentiment dit.

avatar van Awake78
Voor de titel krijgt ie van mij 5*

Nijmegen
Aight, gruwelijk spel. Ik weet nog heel goed dat je dingen moest gaan verzamelen enzo. Jeugdcentiment!!!

avatar van lisa=10jaar
Vroeger heb ik deze spellen heel veel gespeeld!

avatar van hans jacobs
als kind was ik er verslaafd aan maar nu vind ik er niets meer aan

avatar van Starmaster501
We geven allemaal hier een cijfer aan hoe we hem als kind vonden en jij geeft een cijfer als hoe je hem nu vind. Ik vind er nu ook niets aan denk maar vroeger was dit het helemaal voor me.

avatar van LimeLou
Aaah, nostalgie

avatar van rockgamer
waarom zit dit op de site dit is toch niet echt een game ... ?

Skychanger
Als kind haatte ik 'm echt. Mijn zus wou die vis altijd spelen. Ik speelde toen al liever actie spellen. Ik haat Freddy nu nog steeds. Ik kan die dikke vis z'n kop nie uitstaan.

avatar van LimeLou
rockgamer schreef:
waarom zit dit op de site dit is toch niet echt een game ... ?

Waarom niet?

misterwhite
Freddi Fish was iets dat ik vroeger vaak speelde. Deze allereerste game heb ik echt vele malen uitgespeeld met veel plezier en de andere delen speelde ik altijd bij mijn klasgenootjes en vriendjes Wat een tijden!
Een paar dagen kreeg ik de opdracht om wat spelletjes te downloaden voor een 4 jarig meisje. En opeens kwam ik op een mooie collectie uit: alle freddi fish games + Put Put + Pajama sam + spy fox + Het geheim van Dracula.
En ik dacht van 'Why not, could be fun' en heb dus nog eens die allereerste freddi fish gespeeld. Het is ideaal voor klein kinderen: een koprt maar krachtig spel. Moeilijkheidsgraad ligt niet te hoog voor de kids dus ze krijgen de game zeker uit. Ik zelf kreeg terug wat good old memories van vroeger dus vond het nog eens een fijne ervaring. Alleen die voice-over vond ik maar niks. En had hem op een half uurtje uit (met filmpjes). Ook hier en daar nog wel wat geinigs opgemerkt vooral die 2 slome haaien. Een groot pluspunt wat mij opviel was de muziek, er leuke achtergrond deuntjes.

Wel was weer eens fijn, nu ook nog eens een ander deeltje spelen
Dit deel krijgt een mooie 3.5*.

avatar van jirachi04
Meerdere malen uitgespeeld in de plaatselijke bibliotheek!

SouthParkFan
4 Sterren voor perfect jeugdsentiment.