Kingdom Hearts (2002)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation 4
RPG / Action

Ontwikkeld door Square en Disney
Uitgegeven door Square

Nadat een bovennatuurlijke storm de veertienjarige Sora meegenomen heeft naar een ver land, begeeft hij zich op weg om zijn vermiste vrienden op te sporen. Vergezel Sora, geholopen door hoftovenaar Donald en kapitein Goofy, tijdens zijn gevaarlijke missie om zijn vrienden te vinden en de boosaardige Heartless te verslaan.

Metalfist schreef:
Eindelijk uitgespeeld
Iemand al het Secret Ending gezien? Heb niet zoveel zin om het spel helemaal opnieuw te gaan spelen om alle keyholes, alle dalmatiers, .... te verzamelen om zo een geheim einde te krijgen. Wat wel spijtig is dat wanneer de aftiteling gedaan is en er komt 'the end' op je niet verder meer kunt gaan. Heb zo de Hades Cup enzo niet gespeeld.

Mij is het gelukt
Je kunt ook weer beginnen bij je laatste safe-punt en dan wel de dalmatiers, keyholes en hades cup halen. Tenzij je dat al verwijderd hebt.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Berichten verplaatst naar De Site > Gebruikers > Stemgedrag

[quote]Naomi Watts schreef:

Het maakt niet uit hoelang je speelt maar hoever je komt. In totaal zijn er 12 worlds. De eerste 4 zijn op het begin, als je bij de 5e weet te komen (dat velen die er negatief over denken niet is gelukt) gaat het verder.
Vooral vind ik dat het verhaal blijft versterken naarmate je verder komt. En degene die deel 2 ook hebben gespeeld merken dat het een reuzachtig verhaal is.
Gameplay childish en geen RPG gevoel? Had juist het idee gekregen dat Donald en Goofy mijn levensechte vrienden waren.... Maar het is vaker gezegd. Jou mening, daar moet ik verder niet op in gaan.
En ... geen idee wat het childische erachter is maar ik vond het niet makkelijker als andere RPG's. Je krijgt steeds pittigere uitdagingen en secret bossen die al helemaal zwaar zijn.

Game_Kaza schreef:

Mij is het gelukt

Dat ik daar zelf niet ben opgekomen... Was van plan om een guide te kopen en vanaf expert terug te beginnen Maar dit is misschien een beter idee maar ik zou het ook wel is op expert willen uitspelen

Metalfist schreef:

Aight, je komt er wel overheen.
Als je het spel goed genoeg vond om her te spelen, hou ik je niet tegen ! Maar waarschuw dat expert erg moeilijk is in vergelijking met alle andere KH uitdagingen. Bijvoorbeeld bij Ursela. Was in het party met Goofy en Ariel. De enige dingen die te horen waren waren. "Goofy Goofy, sora sora, thanks tha-AAUWWA, Ariel Ariell"
Veel succes !

avatar van Metalfist
Probleem is dat ik alleen in de vakantie speel, teveel huiswerk maar zou het zeker wel eens willen proberen, overigens heb ik vandaag geprobeerd deel 2 te scoren maar 20€ in occasie in de Game Mania vond ik nog wat veel...

Game_Kaza
Vind dat voor KHII juist goedkoop. Het is altijd beter als 60 euro, en je oet het er maar voor over hebben.

avatar van Metalfist
Mjah, het nadeel is het geld. Ben iemand die al zijn films origineel moet hebben, ben aan het sparen voor Graspop, probeer dan de cd's van Iron Maiden origineel in men handen te krijgen.... Misschien maar eens voor een weekendwerkje gaan zien

avatar van Ansem
Ik heb gekocht toen hij net uitkwam voor zo'n 50 euro, zéker z'n geld waard imo.
@Game_Kaza: Leuk om te zien dat je nu ook KH2 op 1 hebt trouwens.

Ansem schreef:
@Game_Kaza: Leuk om te zien dat je nu ook KH2 op 1 hebt trouwens.

Tja als ik bezig met met KH1 staat die op 1. Als ik met KH2 bezig bent staat die weer op 1. Over het algemeen zijn ze evengoed

avatar van Noahh
Geweldige game!

Ik vind het wel eerder een action/adventure met een klein rpg gehalte..

Had nooit gedacht dat deze game zo leuk en meeslepend zou zijn, maar eens je begint ga je door tot het einde..

8,5/10

Heb alle KH en het is geweldig. Disney...rocks???

Fenrimum schreef:
Heb alle KH en het is geweldig. Disney...rocks???

Als je van Disney houd, mag de vraagteken vervangen worden door een uitroepteken.

avatar van Jer0en
één van mijn favoriete rpg's. De samenwerking tussen Square en Disney heeft erg goed uitgepakt. Wat eruit kwam is een rpg die barst van de sfeer en met veel intense gevechten. Elke keer een nieuwe disney wereld betreden was magisch. De bossfights waren soms erg moeilijk en erg goed gedaan. In Japan is de uitbreiding Final Mix verschenen. Deze bevatte ook nog een zeer uitdagende extra boss battle. Top game en het vervolg op de ps2 deed het voor mij bijna net zo goed.

avatar van Donkerwoud
Jer0en schreef:

Alleen met het laatste ben ik het niet eens, maar verder had ik dit gezegd kunnen hebben.

gamelord
Dit was een geinig spel een mix van final fantasy en disney.
Vond dit een zeer vermakelijk spel, leuke personages en had hiervoor
nog nooit een final fantasy game gespeeld maar de graphics waren
voor mij wonderbaarlijk. Vanaf het begin op de beach tot in de stad waar je lang verbleef en zo verder.
Ja deze is 4,5* waard

een 4 een super spel hoorde dat 2 leuker is ga ik zeker kopen

joeri592
weet iemand waar dit spel nog te koop is??

joeri592
ik heb hem vind hem eigenlijk niet zo leuk als verwacht, heb het ook pas een half uur gespeeld, word ie leuker??

avatar van Naomi Watts
0,5
Komt wel wat traag op gang maar op basis van mijn beoordelingscijfer kan je stellen dat het niet echt beter werd .

joeri592
is 0,5 niet een beetje overdreven??

Game_Kaza
Dik overdreven als je het mij vraagt. Dus alles eraan is slecht? De muziek, de graphics, de gameplay, het verhaal, de characters? Sorry Naomi Watts het is natuulijk jou mening Maar dit alles is zo goed dat het echt geen 0,5 verdiend.

Game_Kaza
Nu wou ik toch een recensie schrijven.
Kingdom Hearts deel 1 en 2 zijn voor mij de beste games ooit.
Het verhaal is zo uitgebreid en mooi in elkaar gezet. Met de characters die keigoed worden neergezet, veel grappige stukken, en er speelt zich gewoon zoveel af dat het niet in een paar zinnen te vertellen valt.
Gewoon hoe ze alle bekende Disney en FF figuren hebben verwekt in een groot verhaal is goed gelukt. Het is leuk en de figuren behouden hun eer.

Kwa gameplay is het geslaagd. Het command list menutje werkt lekker en ze hebben een paar knap lastige uitdagingen. Daarnaast is het niet allen vechten maar ook gummi schip, mini games, en je bent er lekker lang mee bezig. Zeker als je alle extras doet.
Donald Duck en Goofy als ally's wekt goed. Zo heb je goeie teamwork en kun je technieken mee opbouwen. En ik heb nog nooit gehad dat een CPU ally thank you tegen je zei als je ze hielp

De muziek is gewoon top. Vet prachtig. Klaar. Daar hoef ik niks verder over te zeggen. Hetzelfde zou ik niet over de graphics kunnen zeggen. Ze zijn goed voor de ps2, daar niet van. Maar in deel 2 waren ze toch een stuk beter.

beste spel ooit gemaakt

jesse39 bij Kingdom Hearts II (2005) schreef:
beter als het eerste

Ben benieuwd naar je Top 10

Squall Lionheart schreef:

Ben benieuwd naar je Top 10

haha
dat soort dingen kom je steeds vaker tegen hier

Leuke spelletje goed verhaal.
Ik irriteerde me wel soms aan donald duck en goofy.

avatar van gamelou
onwijs goed spel de levels en de verhalen zijn top!.

avatar van LimeLou
Heerlijk sfeervol en pakkend avontuurtje. Het gebruik van Disney karakters vond ik eerst een beetje vreemd en ik heb me er ook meerdere malen aan geërgerd. Ik vond het verhaal ook een beetje slapjes vergeleken met de Final Fantasy games maar deze game is namelijk vooral gericht op de kids. De gevechten zijn leuk en actievol.

Het verzamelen van items, het grinden en het vinden van geheime plekken is ontzettend leuk. Het verhaal is af en toe ook erg filosofisch wat ik niet echt verwachtte van een game die ontzettend veel karakters heeft overgenomen van Disney films. De weg vinden in deze game is alles behalve kinderlijk. Je raakt vaak verdwaald en weet niet wat je moet doen. Als dit niet het geval was had ik de game vast wel een halve ster meer gegeven, het is namelijk niet altijd prettig om een walktrough op internet te zoeken alleen om te ontdekken dat je op een rots moest springen die de hele tijd voor je neus stond.

Ik klaag zoals je hier boven ziet misschien veel over het spel, maar diep van binnen heeft het nog steeds een goed plek in mijn hart en het reizen naar verschillende werelden is leuk en er zijn altijd onverwachte momenten die je lang zal heugen!

4 sterren ****

avatar van wiiplayer
Is dit nou eigenlijk een kindergame? Deel 2 staat wel heel erg hoog voor een game met Donald Duck en Goofy op de voorkant.