SimCity Societies (2007)

Alternatieve titel: Sim City Societies

Simulation

Ontwikkeld door Tilted Mill

In SimCity Societies krijg je voor het eerst de mogelijkheid om naast het uitbouwen van steden ook culturen, sociaal gedrag en omgevingen te ontwikkelen. Je hebt de keuze uit meer dan 350 verschillende types gebouwen die aan elkaar kunt koppelen en combineren. Bovendien kan je experimenteren met verschillende beschavingen om te kijken waar je burgers zich het beste bij voelen. Je kan dus complete steden met bijbehorende culturen naar je hand leggen, hetgeen zeer unieke weergaven zal opleveren.

avatar van Stan
Ziet er mooi uit hoor!

avatar van Artifact
''Sinds het vierde SimCity-deel in 2003 uitkwam, verschenen er geen nieuwe delen meer. Tilted Mill Entertainment gaat daar dit jaar met 'SimCity Societies' verandering in brengen.

De game zal minder realisme bevatten dan de speler van SimCity gewend is. De speler moet geen gebied meer selecteren waarna er vanzelf gebouwen verrijzen. In plaats daarvan kan elk afzonderlijk gebouw persoonlijk geselecteerd worden uit 350 gebouwen en daarna aangepast worden aan de wens van de speler. Er kan gekozen worden voor het bouwen van een realistische stad, maar ook een spookstad of een stad midden in de tropen met chocoladefabrieken en huizen van peperkoek is een optie. Ook kan de speler invloed uitoefenen op stadculturen en sociaal gedrag. Volgens het persbericht van uitgever EA zal het spel in november 2007 in de winkels liggen.''

Bron: Tweakers

Chocoladefabrieken?! En vooral een gezellige Spookstad bouwen, november 2007 ik kom eraan .

avatar van Foetsj_NL
Ik zit echt te wachten op deze game. Zoveel vrijheid weer

avatar van DoraRing

Dat bericht heb je hopelijk geschreven toen je in een rot humeur was

avatar van Foetsj_NL
Zijn hier al in-game beelden van ?

avatar van basik
Foetsj_NL schreef:
Zijn hier al in-game beelden van ?

Je ziet er hier toch één ipv de nog niet bestaande cover?.. Dus lijkt me wel, ja.

Beetje onduidelijk plaatje, vind je niet ?

Als je een geschikt plaatje vind kan je het corrigeren.

avatar van DoraRing
JohnWilliams schreef:

Dat bericht heb je hopelijk geschreven toen je in een rot humeur was

Hmmmm, ik vind het idee lastig dat dit spel niet mer door maxis wordt gemaakt.

lijkt me een vet spel, ik heb simcity4 in huis
het is een zeer fijn spel alleen heb ik heel erg vaak geldproblemen...
deze versie lijkt me nog veel vetter alleen is het jammer
dat het niet meer door maxis gemaakt word, weet iemand of je misschien je sims van sims2 erin kunt koppelen zoals in simcity4 dat ook kon maar dan met de eerste versie van de sims?

Simcity 4 was een zo goed als perfecte city-sim. Wanneer ik zo eens de omschrijving van Simcity Societies lees draai ik nou niet bepaald warm. Een spookstad? Huizen van peperkoek?
Maargoed, we zullen wel zien als het eenmaal zo ver is.

Sims
Beetje onduidelijk plaatje, vind je niet ?

ga naar de hoofdsite van deze game, staan echt vette plaatjes.

Wow ik had niet zoveel goeds over deze Game verwacht. Deze Game word naar mijn mening zeker géén flop maar gewoon weer een goeie Game. Het mag dan wel niet door Maxis gemaakt zijn, ondanks dat lijkt de Game wel wat nieuws te hebben wat ik weer aantrekkelijk vind.

0,5
Xof
Wat een ontzettende slechte game. Ik had er na een paar minuten al genoeg van. Het is uiteindelijk een superkinderachtige game geworden. De interface is echt veel te kiddy. EA heeft dit naar mijn mening zwaar verkloot.

Leuke Cover! Een tijdje geleden was deze cover er nog niet!

avatar van Foetsj_NL
Zag hem gister toevallig liggen bij de FreeRecordShop, wilde hem meenemen. Ik weet nu niet helemaal of het wel mijn smaak is.

Heb je het gedaan?
Mij lijkt hij héél erg leuk, ik moet hem nog aanschaffen maar momenteel gaan de € zaken niet zo goed dus ik moet nog even wachten.

DoraRing schreef:

Hmmmm, ik vind het idee lastig dat dit spel niet mer door maxis wordt gemaakt.

Dat ben ik wel met je eens. Maar om gelijk flop te zeggen gaat wel erg ver. Laten we maar hopen dat dit ook een goede game wordt

1,5
Had van dit zoveel verwacht maar het was niet in de goeie zin.
Mogelijkheden tegen over de voorganger zijn veranderd en eerste keer in dit genre dat het rap saai word en dan direct de foute die na de update nog altijd niet gedaan waren.
De minste uit de hele reeks.
1,5 stemmen

avatar van Tha Luz
pff 14 stemmen en nu al in de flop 100...

0,5
nou bij deze nog een stem dan. Wat een k*t spel, dit was de grootste teleurstelling die een simcity fan zich ooit kon voorstellen. alles maar dan ook alles was bagger aan deze game. graphics zo lelijk, en de zwaarste computers hadden er zelfs moeite mee!. Gameplay voor kinderen onder de 5. wat een triest spel was dit.

riczz
vreselijk spel dit.
Echt een flop onder de simcityfans.
Ik ben zelf ook een simcitygamer maar dit is toch echt nit wat je verwacht van sim city.
Het is niet puur een stad bouwen maar alles er omheen, net de sims.
Grote teleurstelling heerst...

haalt het niet bij de vorige sim city games maar het is dan ook 'n heel ander concept zoals city life dat is waar ik deze sim ciry mee vergelijk

avatar van The Blue Boy
Deze ga ik binnenkort even uitproberen.

avatar van The Blue Boy
Ik ben ermee begonnen en het spel bevalt me wel. Vond het eerst niet leuk dat het anders was, maar ik kan toch wel positief zijn over SimCity Societies Langere uitleg volgt nog.

Ik weet niet, maar dit spel heeft wel iets magisch. Aan de ene kant haat ik dit spel, door al die negatieve comments, de slechte inzoom mogelijkheden en de lastigheid of totaal niks hebben. Aan de andere kant, al die gebouwen, rijtjeshuizen, de hoge kwaliteit en dan de lage prijs. Dat maakt het het erg nice. Maar goed, 2.5...Maar wel jammer dat vergeleken met SC4, dit spel echt rampzalig slechter is geworden:O En oh ja dat is waar, het aantal momenten dat dit spel crasht, niet normaal meer. Nog erger dan toen ik een derde handse rot pc had en SC4 speelde, god, wat een crashes. Je kan net zo goed je pc gelijk uitzetten:S

Gelukkig ben ik niet zo'n SimCity fan, want na SC 2000, kon geen elke Simcity game mij boeien. Maar nu ik deze game, vind ik deze echt wel genieten.
Geen moeilijk doen, geen opties waar je een week voor nodig hebt om ze van buiten te kennen en het belangrijkste punt vind ik dat er veel opties in speelmodi zijn.
Ik ben er een van lekker relaxed bouwen, bijna alles moet vanzelf gaan en ik wil controle over de game niet andersom. Dus is een plezierstad maken er uiterst geschikt voor.

Tot nu toe geen enkele bug of crash gehad...alleen soms freeze effecten. (dat je een auto of zo ziet rijden, beeld blijft even staan en daarna is je auto een paar meter verder zonder dat jij hem daar ziet aankomen...geldt dus voor alles wat beweegt.
Maar al met al mag het de pret niet drukken.

Voor mij verre van slecht en na SC 2000 (1993) is er weer 1 die me wel lekker ligt.
komende dagen eens goed voor gaan zitten.

avatar van jerom1234

Had je toch gelijk!