Lost Vikings 2 (1997)

Alternatieve titels: Lost Vikings 2: Norse By Norsewest | Norse by Norse West: The Return of the Lost Vikings

Super NES / PC / Sega Saturn / PlayStation / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Puzzle / Platform

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Interplay

De drie vikingen, Erik the Swift, Baleog the Fierce en Olaf the Stout, zijn alweer ontvoerd door Tomator, keizer van het Creutoniaanse rijk. Gelukkig lukt het hen te ontsnappen met Tomator's tijdmachine. Door een foutje van Olaf belanden zij in Transsylvanië, waar zij het op moeten nemen tegen skeletten, vampiers en ander gespuis. De enige manier om weer thuis te komen lijkt het terugvinden van de tijdmachine...en hopen dat deze hen naar hun dorpje terug kan brengen.

avatar van Belhifet
Hoewel dit zeker een leuk puzzelspel was, geef ik toch de voorkeur aan het eerste deel, ondanks de extra mogelijkheden van 'Norse by Norsewest' (zoals de nieuwe karakters). De meer 'cartoony' grafische stijl van deel 1 spreekt me wat meer aan, en ook de humor was in de eerste game wat leuker.

avatar van Florsi Florsa
Dit was een supervet spel.

avatar van PC.ENGINE.FAN
De graphics van deze game op de fitth generation consoles (+ PC natuurlijk) zagen er veel beter uit dan op de SNES en megadrive. Dat gaf je het gevoel alsof de fourth generation consoles geen vooruitgang meer wilden boeken, aangezien deze Donkey Kong Country achtige graphics op de SNES wél mogelijk waren. Het is inderdaad een supervet spel ja, mee eens, maar veel te laat. En ze willen het allemaal veel te mooi doen. Had het gewoon bij 3 karakters gelaten en geef ze niet te veel nieuwe moves, want het werd nu zooo onoverzichtelijk dat ik geen zin meer had om me erin te verdiepen. Ik hield het ook altijd bij die oude, elke keer als ik dit weer zie stof ik de oude Lost Vikings weer af. De titel parodie op de Alfred Hitchcock film vind ik nergens op slaan: I DON'T GET IT!!

avatar van KoomBa
Leuk dat ze later nog een cameo kregen, liever had ik een LV 3 gehad maarja...... 'The future' is echt z'n onwijs gave soundtrack