Sid Meier's Civilization Revolution (2008)

Alternatieve titel: Civilization Revolution

Apple iOS / Mobile / Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360
Strategy

Ontwikkeld door Firaxis
Uitgegeven door Take-Two en 2K

Civilization Revolution is een strategie spel met als doel een zo krachtig mogelijk rijk te bouwen. Ten opzichte van de voorgangers zijn er nieuwe elementen toegevoegd zoals de real-time interactie met leiders en adviseurs, zestien nieuwe beschavingen met overeenkomstige historische leiders en geïntegreerde voice en video chat.

Obscure Thing
ik kijk hier echt naar uit!
hopelijk is ie niet te makkelijk gemaakt, want ik hoorde in een interview dat ze m makkelijker gemaakt hadden voor de 360.
om de game toegankelijker te maken.

Gemakkelijker qua bediening lijkt me. Civ op easy is ook echt easy. Wel een hele uitdaging om een game als deze goed op een console te laten werken. Ben benieuwd of het ze gaat lukken.

avatar van Jordy
Wat speelt de demo lekker zeg, gelijk besteld, PS3 versie voor zo'n 41 euro op play.com

C&C op de 360 vond ik wel redelijk werken, al werd het me in hectische situaties wat te veel met de controller, maar het turn based systeem dat de Civilization games (blijkbaar ) hebben lijkt echt perfect te werken

Obscure Thing
ik heb deze game nu een weekje gespeeld.

veel minder diepgang dan de pc versie!
das jammer maar daardoor online wel leuker.
toch maar 3,5 omdat ik de diepgang van civ 4 wel erg mis in de singleplayer.

Er leuke game, erg verslavend ook

Is prima te doen op de XBOX 360

avatar van Thomas83
Ik wist niet eens dat deze was uitgekomen.:)
Als ik het goed begrijp is het een speciale console-versie van Civilization?
Civilization IV is in elk geval geweldig. Inmiddels alweer maanden niet gespeeld, maar het is altijd weer zo dat ik na een tijdje weer ga spelen. Heerlijk verslavend.

avatar van Marcellussss
Ik had Civilization IV ooit van iemand geleend alleen was mijn videokaart niet goed genoeg (ik game nooit op de pc, altijd op consoles). Daarom ben ik heel blij dat deze eraan kwam en ik heb net de demo 2 uur lang non-stop zitten spelen. Het is inderdaad wel heel erg makkelijk, al lukte het me maar niet om een hoofdstad te veroveren. Het is een geslaagde game voor een console, maar een spel als dit is natuurlijk en helaas veel leuker op pc. Denk wel dat ik het volledige spel ga kopen: 41 euro is een mooi prijsje Jordy

De demo ook al stuk gegamed, werkt erg lekker idd.

Had in het begin wel het idee dat het wat 'dumbed-down' was, vergeleken met z'n pc broers, en dat is ook wel een beetje zo, maar het speelt zo lekker en is zo verslavend dat ik het bijna leuker vind, als wat ik van die andere heb gegamed. Voelde een beetje als Rome Total War met ultra gebruikersvriendelijke console controls. Mischien jammer dat de battles niet zelf te controleren zijn, maar gaat wel lekker snel zo. Vind het wel een beetje jammer van de cartoony stijl, maar die leiders zijn erg leuk geanimeerd (Chico is te gek). Denk dat ik deze toch ook ga aanschaffen.

Al iemand de online-play gecheckt, werkt de turn-based daar ook goed?

Volgens mij kán dat ook niet anders. Al die pc menu's enzo zijn gewoon niet te doen met een controller.

Wel tof dat het Sid gelukt is een goede TBS te maken voor de consoles. Voor de die hard consolegamers en must have, want dat is elk Civ deel.

avatar van Marcellussss
Erg leuk voor de eerste paar keren, maar je bent toch snel uitgespeeld. Niet de Cilization die je dagenlang bezighoud, maar leuk om af en toe te spelen als eenvoudig alternatief voor de andere Civilization-delen.

Online nog niet gespeeld. Doe dat sowieso bijna nooit.

avatar van Starmaster501
wanneer moet je dees halen?
zoals ze in de power inlimited zegge.
halen als:

avatar van Marcellussss
Ik vermoed dat je bedoeld te vragen waarom je dit spel zou moeten halen? Nou ja, als je van simulatie-spellen houdt moet je een Civ gespeeld hebben. Dit is een vereenvoudigde versie van de originele Civ's voor op de console. Dus houd je van eenvoudige simulaties, kies dan deze. Anders kan ik je Civilization IV aanraden. Dat is echt een wereldspel. Veel uitgebreider etc.

avatar van Tsjo-Wi
Ik vond deze echt te simplistisch. Zeker in het begin heb je echt bijna geen ruk te doen behalve een beetje lopen met je soldaatjes.. Maar later wordt het wel wat leuker als je civilization een beetje op gang komt.

Ook Sid Meier heeft zo zijn miskleunen! :O

Tsjo-Wi schreef:

Klopt als je de normale Civ's gewend bent. Toch een geslaagde versie voor de console.

avatar van The old guy
Geweldig spel vele uurtjes plezier aan gehad.Alles onder de king moeilijkheid stelt niks voor doe je met 2 vingers in je neus.
Van dit soort spellen mogen er veel meer komen.
Zaten leuke uitdagingen bij om alle xp puntjes te halen.
Het spel gaf me wat ik er van verwachte dus in mijn ogen een verdiende 4.

Civ is een geweldig concept, maar deze editie haalt het echt lang niet bij de PC delen.

Veels te makkelijk, te liniear en totaal geen toevoeging op het orgineel.

avatar van Alexjaxx
Mm toen ik die demo ging downloaden had ik niet verwacht zo overweldigend tof spel te krijgen.. De volgende dag gelijk gekocht..
En hij is gewoon hartstikke chill in single-player.. Eerst paar keer op Warlord gespeeld wat me aardig af ging..
Na een tijdje gekozen voor Delty en dat was het tofste potje wat ik ooit heb gedaan.. De enemy is dan echt goed en je moet echt wel je hersens gebruiken om af en toe te overleven.. (Of briben voor al je money =/)..

Helaas is het wel voorspelbaar na de 1ste x uit te spelen.. Je begint weer bij het begin en je doet een beetje wat je de vorige keer deed en je zult waarschijnlijk wel weer winnen.

Als er meer afwisseling zou zijn door bijvoorbeeld special random events of verschillende gamemods met verschillende maps etc.. Dan zou ik dit spel een dikke 5 geven. Props naar dit spel

En voor alle mensen die dit spel zien liggen en aan de cover denken te bepalen of het crappy is.. SPEEL DIE DEMO..Ik weet gewoon dat als ik hem door iemand laat spelen dat die persoon er de komende 10 uur mee bezig wil zijn..
Heerlijk om die verslaafde koppen te zien nadat ze mij hebben uitgelachen om mijn "cartoonie" game en ik ze het zelf eens laat spelen..

Helaas heb ik geen goede pc want zo te horen mis ik nog een hele vette pc-game..

Sid Meiers: Pirate's lijkt hier niet erg op maar is ook een toffe game..

Owja en mutliplayer is ook wel geinig maar eigenlijk niet te doen.. Potjes kunnen langer dan 4 uur duren en dan ben je nog best snel..
Ik raad je aan om het dan met een vriend te doen die tijd heeft (en zin heeft) zodat je allebei ook een pauze kan inlassen als iemand ff moet eten ofzo..
Zo heb ik dat eens gedaan met een guy op me friendlist.. Wel droog om dan elkaar even met rust te laten en dan te laten weten dat je al tanks aan het bouwen bent ofzo xD... Had ie niet verwacht..
Er zijn ook wel veel bugs online.. Vaak zat dat het spel vastloopt enzo.. Ook het wachten op andere mensen is best irritant.. Iemand kan AFX zijn en dan ben je elke ronde aan het wachten totdat zijn "bolletje vol is"..

Obscure Thing
Deze kan bij mij wel in het lijstje van grootste miskopen aller tijden.
En ik ben een enorme civ freak. Deze console versie heeft gewoon totaal geen diepgang. en civ zonder diepgang kan gewoon niet. Civ op de pc kan je niet in 1 dag uitspelen. deze in een paar uur. dat zegt genoeg.

En ik denk dat Alexjaxx de pc versie nog nooit gespeeld heeft want anders kan je dit nooit leuk vinden.

btw. zon dikke pc heb je niet nodig hoor. het valt reuze mee. en civ 4 is al een aantal jaar uit en dus flink afgeprijsd. ik zeg doen want dan ga je deze niet meer aanraken en zie je echt wat Civilization is!

avatar van Thomas83
Mensen die dit spel al geweldig vinden moeten al helemaal lol hebben aan de "echte" Civs. De instap is niet zo groot als je deze afgeslankte versie hebt gespeeld, en je krijgt een hoop meer diepgang.

avatar van Tsjo-Wi
Ach ja misschien is de simpliciteit voor velen juist een belangrijk positief punt. Online potjes verlopen nu iets sneller en je kunt je lekker focussen op de gevechten.

De Civ zoals die op de pc is zou als consolegame ook helemaal niet werken. Veel te veel micromanagement en teveel geklik. Met een muis kan dat prima, met een controller is het een waarschijnlijk een drama.

avatar van Thomas83
Vergeet niet dat je aan Civ IV al vrij veel kunt aanpassen, met veel automanagement en opgeslagen bouwlijsten etc.

avatar van Alexjaxx
Ja ik zou hem wel eens op PC willen proberen.. Blijf het concept hetzelfde of wordt het echt een hele ander soort game?

Obscure Thing
nee concept blijft hetzelfde!
alleen komen er heel veel dingen bij. De overstap is best groot, maar na een paar potjes heb je het denk ik wel door.

Geniaal spel, heel erg veel uurtjes inzitten in deze. Op 1 achievement na alles gehaald, daar baal ik echt van hoe kan je in hemelsnaam iedereen voor het jaar 1000vC. al hebben verslagen das meer geluk dan wijsheid lijkt me. Kijk alweer uit naar het vervolg, weet iemand of die uberhaupt gepoort gaat worden na de ocnsoles?

Ik betrapt me er soms op dat deze game meer aandacht krijgt dan mijn vriendin.