Star Wars: The Force Unleashed (2008)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door LucasArts, Krome en n-Space
Uitgegeven door LucasArts

Star Wars: The Force Unleashed speelt zich af gedurende de periode tussen Star Wars Episode III: Revenge of the Sith en Episode IV: A New Hope, na de opkomst van de Galactic Empire. De geheime leerling van Darth Vader, getraind door Lord Sith, krijgt de opdracht om de overgebleven Jedi op te sporen.

avatar van Zuzuu
Is niet zo moeilijk om een verhaal te bedenken

AHWA
De PSP krijgt bij Gamespot een iets betere review dan de Wii. Misschien toch maar de PSP-versie kopen dan. Daar zitten ook boss-battles uit de trilogieen in.

heb de game sinds woensdag en de 8 uur die de reviews voorschrijven ga ik zeker niet halen. Als je naar alle Holocrams zoekt en op een hogere moeilijkheidsgraad speelt haal je de 8 uur niet. Natuurlijk afhankelijk hoe goed je bent.
Erg mooie game en het rondlopen in een starwars sage blijft heerlijk. Goed verhaal.

ps2gamer
De game haalt vrijwel nergens een acht en dus is dit blijkbaar een dikke tegenvaller. De reviewers zijn het over de gehele lijn wel eens met elkaar, iets dat niet te vaak gebeurt bij zo'n gehypte game (denk bv. maar aan de uiteenlopende meningen en dito scores bij assassin's creed)

Zoals hierboven al aangegeven worden de wii-versie en psp-versie iets beter ontvangen, maar ik heb de game bij free record zien liggen voor 59.99 pleuro (wii-versie) en daar doe ik dus niet aan mee. Bij mij zijn wii games toch een gok, bij de ene game flipt de remote, bij de andere werkt de remote perfect.

Ik heb het spel vd week gekregen van me broertje, die was er heel snel klaar mee. Ik heb een hoop starwars titels gespeeld.. Op nummer 1 staat nogsteeds knights of the old republic 1 en 2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze titel ook wel goed vond. Het spel is erg kort je bent er zo doorheen, dat is wel een nadeel. ( als je geen bonussen wilt halen ofzo, lekker rap spelen ) Maar de gameplay is wel erg goed en verslavend. Doet me heel erg denken aan de god of war engine ( als het niet dezelfde is ) In het begin was het wel erg wennen aan de camera, maar als je dat eenmaal door hebt kan je toch een hoop lol hebben met het gooien van stormtroopers enz.

Erg verslavend spelletje, lekker simpel. Ik speel het nu op het moeilijkste niveau, plus het zoeken van alle holocrons en dan word het wel wat uitdagender. Voor starwars fans een aanrader, ik denk namelijk dat er anders niet veel aan is.

avatar van Skill NL
Leuk spel er zitten alleen een hoop technische fouten in.
Zo kan ik bijv. op de 360 niet alle holocrons vinden omdat ie er gewoonweg niet zijn. dus meer als 925 punten kan ik niet halen tenzij zo slim zijn effe een update te doen waarmee ze dit verhelpen.

Na het lezen van diverse reviews moet ik toch concluderen dat het een matige game is.

Dus snap die hoge waardering niet 4,25 (PS3) en 4,10 (360)

avatar van Naomi Watts
Jij trekt zo'n conclusie op basis van mening van anderen?

Rujar schreef:

Dus snap die hoge waardering niet 4,25 (PS3) en 4,10 (360)

Dat de game niet perfect is klopt. Maar het is wel een erg goede game geworden. zal veel gespeeld worden door star wars fans, wat de score bij voorbaat al iets verhoogd. Het verhaal en toevoeging tot de saga is namelijk van hoog niveau.

avatar van Skill NL
op zich is het een simpele game. maar simpelheid kan een game ook beter maken. Lekker hakken en zagen in de star wars setting, oude bekenden tegen komen zoals darth maul en stormtroopers rondgooien met de force.
voor mij wel een 4 waard

de game zojuist uitgespeeld. Het voelt wel bevredigend, maar toch wat een de korte kant als je het mij vraagt. Er zijn volgens mij twee einde's dus de moeite om te herspelen is er. Ook al kan je gewoon het laatste level opstarten.

Mijn conclusie is 4 sterren.

avatar van rpger
De ervaring leert dat mensen (zeker in het begin) altijd hoge cijfers geven aan vrijwel elke hype game. Pas na een langere tijd zie je of de score naar beneden gaat. Force Unleashed is een teleurstellende game die absoluut niet voldoet aan de hoge verwachting die sommige Star Wars fans hadden en tekort schiet bij vergelijkende titels als Jedi Knight. Dat gezegd hebbende zijn er wel slechtere SW gemaakt.

avatar van Teh_Pwnerer
-marco- schreef:

Ik had het spel ook al binnen 2 dagen uitgespeeld was inderdaad heel erg kort maar heb me wel vermaakt het spel was wat mij bedreft wat te makkelijk elke baas had ik zo gehaald soms 2x overgedaan maar meer niet .
Maar omdat ik me hebt vermaakt met de gameplay toch nog 3.5 *

AHWA
Ik heb gisteren even mogen spelen bij m'n zwager en ik vond het een erg leuke game wat ik ervan gezien heb. Ik denk dat ik wel een paar uur zoet zal zijn met al die force powers. Ga hem denk ik toch voor de PSP zelf halen, daar zitten nog wel wat leuke extraatjes bij.

avatar van mnrk
Ik dacht dat ze voor deze game een demo zouden uitbrengen op de PS3 ????

Ik heb er helemaal niks van gezien....en om nu gewoon €65,- uit t geven voor een game waarvan de ene zegt "super" en de andere "wat een rotzooi" gaat me net iets te ver.

Iemand meer over een eventuele demo???

Nieuwe download content is aangekondigd, waaronder nieuwe personage's ( Luke e.d. ) extra level waardoor de verhaallijn word uitgediept.

Aan de ene kant altijd jammer dat het er niet meteen bijzit en je moet bijbetalen voor de content. Maar dat is gebruikelijk vandaag de dag.

Release date is nog niet bekend.

Alleen voor xbox 360 en ps3

ps2gamer
Ik dacht de game goedkoop te kunnen krijgen door de abonnementenactie bij de PU, maar die is enkel geldig voor Nederland. Belachelijk vind ik dat, laat ons arme Belgen maar weer in de kou staan

avatar van larsgamer
Ik heb de game gister gedownt, en ben er erg tevreden over. Op de ps2 mooie graphics, goed verhaal en die force-powers zijn gwn te gek. Maar ik kan me voorstellen dat op de ps3 het toch een leukere game is, aangezien de graphics daar gewoon super zijn.

avatar van DarthSolidKevin
Ik heb dit spel op de wii en dat is echt kei gaaf! Vooral dat je, je voelt als een jedi doordat je de remote als lichtzwaard gebruikt en de nunchuk als force. De graphics en de nieuwe technieken op de ps3 en de xbox 360 zijn perfect. Maar toch heeft de wii vijf extra missies en een multiplayer mode en dat maakt het een leuk spel. Een nadeel vind ik wel dat je niet zelf in het menu een missie kan kiezen.

avatar van darthconner
ik vind het een heel goed spel. goed verhaal, goede forcekrachten,...
alleen jammer dat het toch vrij snel is uitgespeeld. ze hadden het langer mogen maken.

avatar van ps3me
ja daar ben ik het mee eens, had het in 2 dagen uitgespeeld maar de game ervaringen waren fantastisch

avatar van DarthSolidKevin
Ja inderdaad snel uitgespeeld. Dat was wel jammer

avatar van ps3me
maar wel een erg goed en leuk spel, wel lekker makkelijk maar ik heb hem weer geruild tegen fifa 09 die volgende dag, alleen ik koop hem zoiezo weer als hij stuk goedkoper is.

joeri592
echt een fantastisch spel dit!!!
hele mooie graphics, het is fantastisch om door zo'n star wars level te lopen, die force krachten zijn ook heel mooi en zowat alles kan kapot!!!
zeker een goeie game, een aanrader

Helemaal mee eens Joeri

Ja ik ook .

Iemand al de nieuwe dlc Jedi Temple mission gechecked?
Ben benieuwd of die de 10 euro waard is!!!

-marco- schreef:
Iemand al de nieuwe dlc Jedi Temple mission gechecked?
Ben benieuwd of die de 10 euro waard is!!!

Waar heb je het over als ik vragen mag? Over dit spel of iets anders?

avatar van ps3me
Ik denk over een download ofzo... dat zou ik nooit kopen veel te duur allemaal..