Star Wars: The Force Unleashed (2008)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door LucasArts, Krome en n-Space
Uitgegeven door LucasArts

Star Wars: The Force Unleashed speelt zich af gedurende de periode tussen Star Wars Episode III: Revenge of the Sith en Episode IV: A New Hope, na de opkomst van de Galactic Empire. De geheime leerling van Darth Vader, getraind door Lord Sith, krijgt de opdracht om de overgebleven Jedi op te sporen.

avatar van rpger
Punt is gewoon als het een slechte game is of de zoveelste first person shooter dan downloaden mensen het op een PC, terwijl slechte games op een console toch altijd wel verkopen (scarface) en het first person shooter genre daar nog relatief jong is, PC gamers lopen echt niet meer warm voor een Gears of War of Crysis bv.

ps2gamer
Wegens gebrek aan een Xbox of een goede gamespc heb ik nooit de goede star wars games kunnen spelen. Ik heb wel battlefront II gespeeld op ps2, maar vergeleken met bv. knights of the old republic is dat gewoon een magere troost.

Ik zal wel goed moeten kijken welke versie ik uiteindelijk aanschaf, de wii versie (met zijn hier al eerder genoemde exclusieve duel mode) of de ps3 versie. Volgens de PU ziet de wii versie er veelbelovend uit, maar zoals iedereen wel weet zijn er al genoeg developers die gemakzuchtige games hebben uitgebracht op de wii en ook hier vertrouw ik het niet voor de volle 100%.

avatar van rpger
Er komt ook nog een andere seperate duel game uit op de wii gebaseerd op star wars clone wars lees ik net, veelbelovend.

avatar van mnrk
Er gaat een demo komen voor de PS3 en de Xbox360

Deze ga ik zeker proberen, de trailers en alle andere informatie over deze game maken me nieuwsgierig....

avatar van Deftones_JP
Wat vinden jullie ervan dat je met dark side aan de slag moet? Op zich is dit wel een gewaagde zet. Het kan weleens interessante invalshoeken laten zien op deze manier. Ik ga de demo ook zeker checken.

keek al uit naar deze game, maar na het spelen van de demo: NOG MEER. Kan niet wachten. Wat vet zeg, de controls is ff wennen, maar dan heb je ook wat.

Spelen met de darkside, ach heeft wel wat.

avatar van rpger
Ik heb al wat gameplay filmpjes zitten kijken op gamespot en gametrailers, maar echt vernieuwend is het niet, dit lijkt gewoon op een console versie van Jedi Knight II. Of een Lego Star Wars zonder de lego.

avatar van Evil Eye
George Lucas? Is dat niet dat dikke rijke figuur dat niets uitvreet en ondertussen het geld binnen ziet stromen?

19 jaar over een filmscript schrijven voor een rotfilm als Indiana Jones 4? Kom op man!

Ik ben benieuwd wat deze game wordt... de meeste star wars games zijn niet zo bijzonder

rpger schreef:

Geen vernieuwingen zegt ie!!!

De nieuwe euphoria techniek zorgt ervoor dat dingen breken zoals het hoort en vijanden levensecht reageren. Dit zorgt voor gehele nieuwe gameplay elementen.

Deze game staat vol voor vernieuwingen en de engine zal door vele gebruikt gaan worden.

-marco- schreef:

Geen vernieuwingen zegt ie!!!

Bla Bla marketing...komop zeg hoe vaak hebben we dat al gehoord.

avatar van Deftones_JP
Nou ja de demo laat in principe toch al genoeg zien? Het is gewoon een third-person actie game met over the top force powers (lees: gravity-gun). De leuke (originele?) twist zit m vooral in het feit dat je voor Darth himself op pad moet. Ik vond het in elk geval een vermakelijke demo maar revolutionair wil ik het zeker niet noemen.

rpger schreef:

Bla Bla marketing...komop zeg hoe vaak hebben we dat al gehoord.

Ik vind het triest dat je nu al negatief bent over een game omdat ie niet op de PC komt. Helaas, je moet het gewoon accepteren, de PC is dood aan het gaan door piraterij. Natuurlijk heb je nog Starcraft en Diablo III, dat soort vreselijk verslavende spellen die je een no-lifer kunnen hebben, maar dat is het. Realiseer je dat maar..

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
De pc is helemaal niet dood aan het gaan, dat is een fabeltje.

Tharoy schreef:

Dit slaat idd helemaal nergens op. Alsof ik dat zei omdat deze game niet uitkomt op de PC, ik heb een wii en een ps3, dus heb keuze zat. En zoals Boordappel al zegt, PC gaming dood? Vertel dat om te beginnen aan de tientallen miljoenen Steam leden en MMORPG gamers, bij elkaar veel meer dan xbox live en PSN bij elkaar.

Vind het opzich frapant dat een kritische houding t.o.v. deze game zulke reacties uitlokt. Waar lees je dat ik negatief ben, ik geef alleen mijn mening over wat ik er tot nu toe van gezien en over gelezen hebt.. Force Unleashed gaat geen topper worden a la Knights of the Old Republic, daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Kan toch best nog een vrij vermakelijke game worden?

rpger schreef:

Je vergelijking met star wars lego zonder lego slaat echt nergens op rpg'r en weet niet of je de demo inmiddels hebt gespeeld, maar dan zie je vanzelf hoe vet die game gaat worden.

Ach over smaak valt niet te twisten toch !

-marco- schreef:

Je vergelijking met star wars lego zonder lego slaat echt nergens op.

Vond hem zelf eigenlijk wel leuk..

Ik heb overgens de demo gespeeld. Het is eigenlijk wel wat ik verwacht had, een soort arcade versie van Jedi Knight II (In KNII zaten net zo goed de ragdoll physics die hier in zitten), maar het mist de sfeer en gameplay die Jedi Knight nog steeds tot de beste aktie star wars game maakt. (even gebaseerd op de demo dan)

De game ziet grafisch weer goed uit en het Star Wars gevoel komt weer helemaal tot zijn recht in deze game.

Maarjah, als Star Wars fan ben ik misschien wel een beetje bevooroordeeld.

Ik heb trouwens wel de volledige versie voor de Xbox360 gespeeld...

avatar van Deftones_JP

Vond hem zelf eigenlijk wel leuk..

Dat komt natuurlijk ook door de omgevingen. Gezien de gameplay filmpjes hebben ze het meest saaie en inwisselbare level gekozen als demo. Ik verwacht nog wel wat meer originele levels. Bovendien hoefde je nog niet tegen ander jedi's te knokken.

avatar van rpger
Laten we het hopen, ik denk soieso dat ik hem voor de wii haalt, die controls maken het natuurlijk wel meer fun. Maar de demo vind ik eigenlijk na 2x spelen bar slecht. Overgens ben ik ook een enorme star wars fan, en heb zo'n beetje alle star wars games gespeeld die er zijn (en dat zijn er nogal wat)

De reviews komen binnen en bevestigen mijn posts hier omtrend deze game:

avatar van Deftones_JP
Ik heb die van gamespot even gelezen en die bitchen vooral op de manier waarop je dingen kan 'grabben' iets wat ik ook al een beetje tricky vond in de demo. Ik vond het sowieso behoorlijk dat je beide pookjes moet gebruiken om een object te bewegen wat je vast heb.

avatar van rpger
Niet alleen dat, het idee is leuk, de uitvoering minder. In de eerste plaats moet een game LEUK zijn om te spelen, niet frustrerend of repetitief/saai.

avatar van Deftones_JP
Gelukkig komt er ook een stripboek uit!

avatar van rpger
Ben in ieder geval blij dat gamesites weer wat kritischer lijken te worden, ipv maar weer meteen 8 en 9's uit gaan delen voor een zeer middelmatige game. Bij sommige sites scoort TFU zelfs onvoldoendes.

joeri592
al 2 stemmen is het spel al speelbaar?

joeri592 schreef:
al 2 stemmen is het spel al speelbaar?

Ja zeker.

Mensen die het downloaden kunnen het spelen.

Darth Vader heeft niet eens een leerling gehad...

avatar van Foetsj_NL
RedLine schreef:

Ja zeker.

Mensen die het downloaden kunnen het spelen.

Uhhumm..

Heb hem sinds zondag, en hij is best wel vet. Ziet er niet bijzonder uit, maar wel leuk en vooral de physics zijn geweldig. Echt een game om je flink bij uit te leven ..

Bij Free record shop ligt hij er nu al.

kevin15 schreef:
Darth Vader heeft niet eens een leerling gehad...

the force unleashed is een nieuw gedeelte verhaal, dat eigenlijk zich afspeeld tussen film 3 en de rest. Het is een nieuwe episode in game vorm. een officieel deel van het verhaal dus. DUS... darth vader had wel een leerling