Star Wars: Rebel Assault II: The Hidden Empire (1995)

Ontwikkeld door LucasArts
Uitgegeven door LucasArts

Speel de onbekende rebel Rookie One en neem het op tegen the Galactic Empire, die na de vernietiging van the Death Star is begonnen met de bouw van een nieuwe basis.

Rebel Assault was één van mijn eerste Star Wars games. Ik weet nog dat ik het level met de speederbikes ontzettend moeilijk vond. Ook het (derde?) level met de Millenium Falcon was erg lastig! Heb hier toch wel goede herinneringen aan overgehouden. 3.5*

neo (crew)
Rebel Assault II was de eerst Star Wars game waarvoor origineel, nieuw filmmaterial geschoten werd, maar tegelijkertijd ook ander oud archief materiaal inzat. Tevens zaten er ook live action elementen door de levens heen verspreid, wat het ook best wat boeiender maakte. Het Millenium Falcon level was tergend lastig, vooral met de muis als besturing.

avatar van steffengamer
1,5
Ik heb dit spel op de kop getikt voor de psone, als echte star wars fan. Maar dit spel is werkelijk een abominatie. Ten eerste is het spel uit te spelen in anderhalf uur, maar wat ik echt walgelijk vind zijn de cut-scenes. Gemaakt met echte mensen. Acteurs die niet eens in een c-film thuishoren en eerder lachwekkend zijn. Wat een stukje kutgame!

Binnenkort samen met het eerste deel verkrijgbaar op Good Old Games. En stiekem kijk ik er toch best wel naar uit om het eens te herspelen - met name dit deel 2. Misschien geen hoogstaand spel maar ik vond het op zich best een leuke onrailshooter. En sowieso heb ik een zwak voor dat soort spellen.