Fire Emblem: Radiant Dawn (2007)

Alternatieve titel: Faiā Emuburemu: Akatsuki no Megami

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Intelligent Systems

Drie jaren zijn gepasseerd sinds de Daein-Crimea oorlog, waar hoofdrolspeler Ike er voor zorgde dat het Crimeaanse leger het Daeinse leger van koning Ashnard kon verslaan. Beide landen zijn nog bezig alles terug op te bouwen maar de keizerlijke soldaten komen roet in het eten gooien....

avatar van ReMyTje86
Ok ik heb hem uitgespeeld met veel plezier ik moet eigenlijk toegeven dat het spel best pittig is. Je moet heel wat voorbereidingen maken op het einde. Kortom dit spel is op de wii uitgebracht en ik zie niet wat gamekings allemaal moeilijk over deed ik denk toch dat de grafische van het spel beter mag zijn. Ik weet noch niet zeker dat ik met hard ga beginnen maar dat moet ik noch bekijken. Als ik ga bekijken naar dit spel heeft toch wel een voorganger nodig die ik niet gespeeld heb want ik heb deze spel gekocht omdat ik weer toe was een rpg game en ik heb de juiste gekozen naar mij gevoel. Je komt zeg maar in het midden van het verhaal lijn waar op de gamecube is geeindigt maar dat maakt voor mij niet zoveel uit want het word allemaal goed herhaalt in deze deel

Conclusie: Toch een leuke rpg game waarmee je hersenen goed kan trainen , alleen voor op een wii had ik toch wel wat meer verwacht. dus ik zeg een 8,3 afgerond naar 8 is dus 4****

P.s mocht er iemand zijn die vast zit hier in dan kan ik voor hem of haar na kijken. SucceS

avatar van BlackskullB
Ik heb dit spel recent gekocht, in ongeveer 50-60 Uur uitgespeeld, en ik kan zeggen dat ik me elke seconde heb vermaakt. De cel-shaded graphics zijn erg mooi, leuke animaties tijdens de gevechten, een erg goed verhaal, en veel mogelijkheden. Op het eerste gezicht erg weinig extra's, maar dat blijkt een foute aanname na het spel te hebben uitgespeeld. Wat wel erg jammer is zijn de weinige cutscenes, aangezien de cutscenes topkwaliteit zijn.
Ook leuk zijn de tussenstukjes waar je je eventjes kan voorbereiden op het volgende chapter, zodat je kan zorgen dat iedereen op zijn/haar best is. De eindbaas was vrij makkelijk, in 5 turns verslagen zonder veel casualties, net 1-2 dacht ik. Ik ga straks nog met de clear data overnieuw beginnen, heb gehoord dat je dan wel als Prince Pelleas kan spelen, en je dark magic kan gebruiken.
Al met al vind ik dit zeker een 5* waard.

avatar van Princess Piranha
Uitgespeeld!!

Wat een geweldig spel. Ook anders dan de andere FE's. Hogere classes, verschillende teams en Ike met een bijl xD Ook hele mooie cutscene's tussendoor. Ik vond dit zelf de makkelijkste FE. Maargoed, ik deed dan ook Easy. Ook de gebeurtenissen in het spel waren meer, groter en ingrijpender. Zoals het verhaal rondom Elincia en Lucia. Ze had zo mooi lang haar... o__o Radiant Dawn is gewoon goed uitgewerkt, uitgebreid en ook uitdagend. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nog over kan zeggen. Het was gewoon een vet spel. Klaar. :3