Castlevania II: Simon's Quest (1988)

Nintendo 3DS / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / PlayStation 4 / Xbox One / PC / Nintendo Switch
Action / Platform

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Nadat vampierjager Simon Belmont in het eerste Castlevania deel graaf Dracula heeft gedood, wordt hij getroffen door een vloek. De enige manier om de vloek te breken is om de vijf lichaamsdelen van Dracula, verspreid over Transylvania, te vinden en te verbranden

avatar van PC.ENGINE.FAN
Buitengewoon frustrerend spelletje. Ik begreep toen al niet waarom ze van een topsucces als Castlevania ineens wilden omdopen tot een role playing adventure. Kun je nagaan dat ze toen al in die tijd bezig waren met het veranderen van Castlevania's in RPG quests zoals we ze vandaag de dag alleen nog maar kennen. Gelukkig heeft men dat nog uitgesteld tot aan symphony of the night en kregen we nog echte toppers als Rondo of Blood en Super Castlevania. Anno de jaren 2000's heb ik de Castlevania series zo goed als dood verklaard. Alhoewel er momenteel nog een redelijke remake Castlevania rebirth op de WII ware platform te spelen is.