Dead Space (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Visceral
Uitgegeven door Electronic Arts

Jij bent Isaac Clarke, een ruimte ingeniueur gespecialiseerd in het repareren van gigantische mijnschepen voor de 'Concordance Extraction Corporation' (C.E.C.). Op een dag krijg jij de opdracht om een noodoproep van het schip de 'USG Ishimura', een schip dat dode planeten vernietigt, te onderzoeken. Samen met je collega's Lt. Zach Hammond en Kendra Daniels ga je op onderzoek uit. Eenmaal aangekomen op de 'USG Ishimura' blijkt het schip in handen te zijn van een onbekend buitenaards ras. Wat een routine reparatieklus zou moeten zijn, ontaard zo in een strijd van leven op dood.

avatar van Starmaster501
Wauw, ben ook bij chapter 6 en hij ligt nu stof te happen. Eens kijken of bij mij hetzelfde gebeurd als ik hem weer eens ga spelen...

avatar van jirachi04
Ben bezig met de tweede speelbeurt om even een gouden troffee binnen te halen. Zonder verveling natuurlijk.

Ik haal mijn stem weg en probeer het later nog eens

avatar van SonnyHolmes
Wat is dit een zieke spel.

Toen ik informatie kreeg over deze spel wou ik hem meteen hebben.
En toen ik met de spel begon dacht ik meteen ja dit word hem de ultimate horror spel.
Echt wat heb ik van deze spel genoten zeggen en ik schrik niet snel maar af en toe had je wel een moment dat je hart er bijna uitvliegt.

Dus een zeer verdiende 5.

avatar van Niinoke
Ik ben zo benieuwd naar dit spel. Ik heb het net gekocht.
Nu wachten tot het avond is, donker in de kamer zitten en spelen maar

avatar van LimeLou
Plezier ermee Het is ook een best sfeervolle game.

avatar van Niinoke
Net de 1ste chapter uitgespeeld van Dead Space.
Wat is me dit een ongelofelijk spannend spel...ben al bang voor wat komen moet haha.
Ben al zoveel keren verschoten, en het is nog maar Chapter 1......hahaha.
Tot hiertoe is dit het beste horrorspel dat ik al heb gespeeld, maar we zullen zien wat er nog gaat komen.

avatar van Niinoke
Heb de game net uitgespeeld.
Wat een ongelofelijke horror game !!
De game heeft me weten te boeien tot het einde, het verhaal zat goed, de aktie zat goed, de horror-elementen waren er telkens weer, al bij al een geslaagde game voor mij!!

avatar van Starmaster501
Zozo, jij hebt 4 daagjes niks te doen gehad denk ik?
Ik ben afgehaakt bij chapter 7 ofzo. Werd me te eentonig. Heb nou al een vette tijd niet meer gespeeld dus ik pak hem nog wel eens op.

Starmaster501 schreef:
Zozo, jij hebt 4 daagjes niks te doen gehad denk ik?

Examens voorbij, en eens ik begin aan een spel, kan ik haast niet meer stoppen.
Ja het word eigenlijk wel wat eentonig, maar het blijft wel leuk, zeker het einde is wel vet.

avatar van krokus
In je uppie ronddwalen in een ruimteschip vol enge monsters gaat me niet snel vervelen. Het valt te doen op normaal niveau. Heb inmiddels Dead Space 2 gekocht.

Net op de Impossible mode uitgespeeld met de Plasma Cutter, gelijk twee vliegen in één klap want dat waren de enige twee trophies die ik nog moest voor die prachtige Platinum.

Overigens is Impossible mode niet zo onmogelijk, er zaten hier en daar wel wat lastige stukken tussen. En ik moet zeggen dat ik soms wel zonder ammo kwam te zitten, dat in combinatie met een lage health is pas survivalen. Dus improviseren geblazen met Stasis en rennen voor je leven.
Maar over het algemeen is het best goed te doen, ik deed er volgens de game iets van acht uur en 37 minuten over.

En de sfeer blijft nog steeds geweldig en ook gewoon de kleine details die je ziet zoals de geschreven teksten die je hier en daar ziet.

hoe versla ik dat monster wat niet dood kan?

banjo schreef:
hoe versla ik dat monster wat niet dood kan?

Die moet je de eerste keer invriezen en de tweede keer verbranden met de motor van de raket.

oke bedankt...

Ik zit nu met dat monster met die tentakels! (ik speel op hard) maar ik kan hem maar niet verslaan.. ik kom tot de 2de ronde verder niet... heeft iemand een manier?

kiriyama
Die je met een turret moet beschieten? Daar is volgens mij geen echte manier voor, gewoon goed richten. Ik raad wel aan om vooral op de grootste brokstukken te richten, als er een paar kleine je raken is dat veel minder erg.

Nee! het is die Leviatan in die grote hal (met lampen) 3 lange armen heeft ie, met gele 'ballen' er aan. Je krijgt ook de keuze om hem te beschieten (via aantrekking's kracht) met cilinder vormige bussen in zijn bek..

kiriyama
Oh die. Daar moet je gewoon naar links of rechts blijven lopen vanaf waar je begint. (Wel zodat je steeds naar hem blijft kijken.) Dan is het voor dat ding bijna onmogelijk om je te raken. Soms misschien even rennen als hij gaat slaan. Volgens mij ben ik zelfs geen enkele keer geraakt in dat gevecht. Bewegen, schieten, bewegen, schieten, tot hij dood is.

ik ga er mee aan de slag thanks again!

ik heb trouwens niet genoeg munitie om zijn tentakels voor de 2 de ronde er af te knallen...
En met die cilinder vormige bussen, daar mee is het lopen te langzaam en dan ben je zo gaten kaas.
Wat is dit een tergende Baas!...

ik heb hem!

avatar van justin8286
Gisteren uitgespeeld. In het begin erg moeilijk opgang gekomen door de, voor mij, rare camera positie. Verder erg afwegen wat de juiste muis sensitiviteit was en ook wat problemen met richten. Ook schrok ik me een paar keer kapot door die monsters in het begin. Toch doorgespeeld en geen spijt van gehad. Wanneer het eenmaal goed aan begint te voelen loopt het ook als een trein. Heerlijke chapters met erg veel verschillende vijanden en natuurlijk pittige 'eindbazen'. Vooral diegene die hierboven word gemeld en de allerlaatste waren echt moeilijke, maar geweldige gevechten. Daarvoor speel je zo'n game!

Top, 5*

avatar van Dutch-J3ff
Super toffe game, lekker veel Gore en erg spannend!!
Zulke games zijn bij mij altijd welkom!!

ik ben nu bij chapter 8 en deze gaat mijn top 10 ongetwijfeld binnen stormen, wat een epische spel.

avatar van 3bdelilah
Weet iemand of ik deze game nog kan halen in een fysieke winkel? Of een betrouwbare webshop of iets dergelijks. Lijkt me een toffe game.

avatar van 3bdelilah
Iemand die de game (PS3) toevallig aan mij wil verkopen voor een goed prijsje? Ik kan hem maar nergens vinden in Nederlandse (web)shops.

koop in de psn voor 30 euro de superbundel met alle dlc's erbij. Fysiek heb je gewoon de kale versie.

avatar van ilovePS3
heb hem ergens zien liggen voor maar 18 euro misschien schaf ik hem wel aan samen met dead space 3 vrijdag

avatar van Starmaster501
Of je hebt het over deel 2, maar de normale prijs ligt ondertussen op de 10 euro of lager.

avatar van Awake78
Meer dan een tientje is ie ook niet waard....