Command & Conquer: Red Alert (1996)

PC / PlayStation / PlayStation Portable / PlayStation 3
Strategy

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Virgin

Professor Einstein heeft na de Tweede Wereldoorlog een tijdmachine gebouwd en Adolf Hitler uit de tijdlijn gewist. Hierdoor is de balans in Europa veranderd. Het verhaal gaat over de strijd tussen de Sovjets, onder leiding van Josef Stalin, en de Allies onder leiding van General Gunter von Esling.

avatar van horizon
Tof spel!

avatar van Oortrommel
Helaas heeft deze game mij nooit écht weten vast te houden. Daarentegen heb ik Tiberian Sun werkelijk kapot gespeeld, dus wellicht dat de setting me niet zo aansprak destijds. Toch wel een classic in de game historie, Red Alert heeft een hoop betekent voor het RTS-genre, dus een onvoldoende geven kan écht niet.

avatar van Sateck
Toch maar verhoogd naar 5*. Op mijn iMac dit spel gratis gedownload en ik ben in een klap weer helemaal verslaaft hieraan. Het blijft goed. Lekker bouwen en oorlog voeren.

Klassieker! The Godfather onder de Strategy games.

Ze mogen er ook wel een releasen voor de Ipad ([pro) Dit is een game wat bij uitstek geschikt zou zijn voor de ipad

Rujar schreef:

Ik zal het doorgeven.

5 juni is de remasterd te koop (incl DLC en C&C Tiberium Dawn). Ik zag op steam dat deze te koop is voor 20 euro en als ik dan lees wat ze aangepast hebben dan zijn dit nog prijzen waar ik hem wel voor ga aanschaffen. Al had ik liever Red Alert 1 & 2 in een bundel gehad.

avatar van KoomBa
Inderdaad. Red Alert 1 en 2 + alle uitbreidingen is waar ik in geïnteresseerd ben. Ik weet nog zo'n 10 jaar geleden dat ik Ra2 online deed in rank match en als je dan won de tegenstander ging disconnecten en zijn score behield. En in comp stomp tegen je keren op het eind. Misschien wel de enige game die ik op releasedatum wil kopen. Ik hoop dat Yuri's wraak eraan zit te komen.

avatar van CarealotCarrot
KoomBa schreef:
En in comp stomp tegen je keren op het eind.

Haha classic. 2v2 no rush 10 min en dan gaan rushen. Kijk hier ook naar uit, vroeger vooral op de playstation gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Nu heb ik een reden om de game op het juiste platform te spelen.

CarealotCarrot schreef:

Haha classic. 2v2 no rush 10 min en dan gaan rushen.

Ohja. Die was ik vergeten!

Ben met de remasterd weer helemaal hooked Inmiddels all missies volbracht (nu op hard bezig) De game heeft echt zijn beperkingen maar ik hou gewoon van de game