Command & Conquer: Red Alert (1996)

PC / PlayStation / PlayStation 3
Strategy

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Virgin

Professor Einstein heeft na de Tweede Wereldoorlog een tijdmachine gebouwd en Adolf Hitler uit de tijdlijn gewist. Hierdoor is de balans in Europa veranderd. Het verhaal gaat over de strijd tussen de Sovjets, onder leiding van Josef Stalin, en de Allies onder leiding van General Gunter von Esling.

avatar van %%%%%%
Leuke game.De Graficks zijn niet echt top.Maar de spel is vermakelijk en de multiplayer is ook zeker niet slecht 3,5

avatar van %%%%%%
Shit ik heb deel 2 gespeelt effe stem veranderen

ccomponist
Prachtig briljant spel!! Ik speel het nog steeds, en blijf het geweldig en vreselijk verslavend vinden!

Aeaeaeaefermatif!!!!!!

avatar van equalizersound
ik hbe dit zo lang gespeeld op de pc van mijn oma en toen heb ik het zelf gekocht op de ps1 en het was gelijk mijn lievelings spel ik vind het jammer dat ik het ben kwijt geraakt tijdens een brand

Was een zeer goed spel voor die tijd en zeer leuke game play.
Leuke voertuigen en goede uitbreidingen.
Was zeer verslavend.

avatar van rpger
Vond het toch destijds een teleurstelling, de filmpjes waren cool en het verhaal interessant (Ondanks het feit dat over dit soort "altered history" in de literatuur al veelvuldig is geschreven) Maar na de destijds ongeloolijk indrukwekkende trailer van Tiberium Sun aan het einde van de eerste C&C zat ik niet te wachten op een prequel met oude tanks en andere ouwe troep. Daarnaast was de hele sfeer die C&C uitstraalde verdwenen, het begon al met de lompe installwizard in tegestelling tot de voortreffelijke EVA installatie van C&C.

Naar mijn idee heeft alleen het laatste voortreffelijke deel, Tiberium Wars, het niveau en de sfeer van C&C 1 kunnen behalen.

Dit is echt een van de beste strategie spellen die ik ooit gespeeld heb. Helaas werkt red alert niet lekker op windows xp, op windows 98 heeft het altijd prima gewerkt.

Superspel. Ik geef een dikke 5.

avatar van KampF
met rules.ini helemaal grappig. Iemand bekend met die fenomeen?

avatar van batexated
briljante game ofzo
het is gewoon geniaal als een game zo mooi weg speeld terwijl het er zo sneu uitziet. het was altijd een uitdaging om tegen anderen te spelen. en de battles waren natuurlijk altijd vet spannend.. tom hanks heefd ook goed geacteerd.

4.5 voor dit pareltje

Dit spel is echt fantastisch.

avatar van ps3me
Heb dit spel op de PS1 binnenkort maar is gaan spelen, nog nooit gedaan!

avatar van Sateck
Als kleine jongen was ik op zondag altijd veel te vroeg wakker.. Maar met een Skirmisch was het toch heel snel 12uur.. elke zondag weer.
Ik heb hem nu ook gekocht ik de PS Store (Playstation3) en speel hem nog steeds graag op de zondag ochtend..... Maar dan met een kater

ik snap niet wat ik in dit spel moet doen :s

avatar van drezic
RE123 schreef:
ik snap niet wat ik in dit spel moet doen :s

Een goede reden voor je lage cijfer.

huh? Haha wat een gekke opmerking

avatar van Martijn
Hoe kom jij toch bij al die spellen die ouder zijn dan jou RE123!

RE123
dit spel is niet ouder dan mij hoor

Ik denk als je kijkt wat voor genre het is weet je toch al genoeg denk ik.
Eerst een goeie basis bouwen en dan de andere verslaan .

RE123
nouja ik ga hem eens met een vriend van me spelen die verstand heeft van deze spellen mischien vind ik het dan wat

RE123 schreef:

Het spel is toch totoaal niet zo moeilijk hoor

avatar van rustugan
man wat was dit verslavend zeg. Toen ik eenmaal met tanya begon te spelen was ik verkocht. echt een topper was dit !

avatar van twinsen
Heel wat uurtjes gespeeld vooral de skirmish mode.
Alleen wat jammer dat de allies niet zulke toffe voertuigen hadden.
En dus ook een stuk moeilijker te spelen was.
Maar toch briljant en verslavend spelletje.

avatar van sway
Echt een geweldige game speel hem nog steeds beste game ooit gemaakt

Altijd zelf levels maken, met je eigen team bij al het goud en diamant, en de alle tegenstanders aan de andere kant van het water zonder goud

In het midden van het water 1 vakje vrijlaten, om daar een TeslaCoiler of hoe je dat ook al weer zei neer te zetten, en zo al je tegenstanders te elimineren. Haha

Heerlijk

Lexcoaster
Heel erg vermakelijke game, maar deel 2 vond ik betere graphics en betere gameplay hebben, dat spel heb ik dus ook vaker gepseeld. Hoe dan ook, dit spel was zeker erg leuk.

avatar van Samael
twinsen schreef:
Heel wat uurtjes gespeeld vooral de skirmish mode.
Alleen wat jammer dat de allies niet zulke toffe voertuigen hadden.
En dus ook een stuk moeilijker te spelen was.
Maar toch briljant en verslavend spelletje.

De Allies hadden juist weer overmacht op zee.

(dan moet er natuurlijk wel water te bekennen zijn anders heb je er niks aan )

Martijn schreef:
Hoe kom jij toch bij al die spellen die ouder zijn dan jou RE123!

dit spel is ook ouder dan mij haha

Hele leuke oorlogsgame met toffe onderdelen en een leuke speelbaarheid. Al was het nog niet zo cool als dingen die het beinvloed heeft.

Game is nu gratis te downloaden. Hoewel je wel even aan het zoeken bent met hoe je de game moet opstarten in Vista.

Plus punt van de game tov de nieuwere versies? Je kan de game versnellen!.Dat scheelt een hoop extra minuten. Zeker als je bezig bent een legertje bouwen.

Moelijkheidsgraad is duidelijk minder dan bij de nieuwere delen.

avatar van CarealotCarrot
Ik vond het anders altijd een vrij moeilijk spelletje, helemaal de latere campaign missies.