Command & Conquer: Red Alert (1996)

PC / PlayStation / PlayStation 3
Strategy

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Virgin

Professor Einstein heeft na de Tweede Wereldoorlog een tijdmachine gebouwd en Adolf Hitler uit de tijdlijn gewist. Hierdoor is de balans in Europa veranderd. Het verhaal gaat over de strijd tussen de Sovjets, onder leiding van Josef Stalin, en de Allies onder leiding van General Gunter von Esling.

avatar van Artifact
''Professor Einstein heeft na de Tweede Wereldoorlog een tijdmachine gebouwd en Adolf Hitler uit de tijdlijn gewist.''

avatar van thomzi50
Ik wil deze game eigenlijk zowel op de pc als op de playstation beste,,em..

avatar van DoraRing
Dit was zo een game wat iedereen speelde in die tijd, en iedereen had het erover.

avatar van Hadouken
Ik ben opzich geen echte fan van het RTS genre, maar dit is echt een mijlpaal. De sfeer was ontzettend goed. Ik had zelfs alle buildings toen nagemaakt van lego. Ik was toen ook vrij jong en nog niet echt goed in engels. Vandaar kreeg eigenlijk ieder gebouw een alternatieve naam zoals Puinruimersfabriek, tankenbouwer, vuurpaal en tankenrepareerder. Memories

Games uit de goeie oude tijd . Al die herinneringen die naar bovenkomen, wat mooi. 4*.

avatar van gemaster
Herr Hitler!
Wass ist Loss? Ich habe keine Zeit um zu stehen hier ja!
Aah, ich verstehe

Briljante RTS game. Ongelooflijk lang gespeeld en het ging me nooit vervelen. Met de missies heb ik niet zolang gespeeld, ik ben wat dat betreft meer een skirmish gamer. Potjes spelen tegen de computer en als je bijna had gewonnen eerst nog 100 herdershonden maken om daar de basis van de tegenstander mee aan te vallen. Leuk, leuk, leuk!

avatar van martinstegenga
Jajaa, een van de bekendste (of bekendste? ) stategiegames.
Het 1ste en direct ook een van de beste delen uit de reeks heeft veel voor vele gamers betekent. Command & Conquer begon hier zo'n beetje zijn carriere mee ! Uiteraard 4 Sterren

avatar van FrK.
Mijn eerste echte RTS game, heerlijk

tanya,mammoth tank, tesla spul, nostalgie...need i say more =)

avatar van Timmy757
Goude oude, heerlijk spel .

avatar van KampF
Affirmatief!
Repforting!
Aknolldzt!

Etc. Ook helemaal stuk gespeeld (met de nodige cheats en hax soms!)

For mother russia!

echt een top spel, vroeger kwam ik van school en begon meteen met dit spel (online) tot laat in de avond, was er toen erg aan verslaafd een 4.5

avatar van davidov
Hoewel ik het spel vandaag de dag enorm ruk vind en het geen 10 minuten kan spelen zonder m'n hoofd tegen het scherm te knallen.... heeft het spel bijna 10 jaar geleden een enorme impact op me gehad. Waar goldeneye op de 64 bepaalde dat ik voortaan verslaafd zou zijn aan FPS games, was dit het spel wat defineerde welke RTS games ik zou gaan waarderen. Genant gewoon hoeveel tijd ik wel niet gestoken heb ik steeds weer dezelfde skirmish games.

Het spel stelt vandaag de dag niet zo veel meer voor, maar destijds was dit voor mij het walhalla. 4.5* sterren. Nu is het niet zo veel meer, maar voor mij was het destijds revolutionair.

avatar van Paap
De enige uit de serie die ik heb gespeeld maar toch wel erg leuke game hoewel ik er niet briljant in was. Je moest vaak 80 zaken tegelijk in de gaten houden

neo (crew)
Staat nog steeds als een huis deze game. Helaas is dit spel niet meer te spelen op bepaalde besturingssystemen, al schijnen er mensen te zijn die een of andere oplossing hierop vonden.

avatar van Martijn
neo schreef:

ja hier ergens

avatar van Sammael
Absoluut mijn favoriete game ever Dat is een klein beetje dankzij jeugdsentiment maar voornamelijk omdat de game gewoon geweldig is. Ik kan eigenlijk moeilijk uitleggen waarom. De gameplay zit gewoon verschrikkelijk goed in elkaar, de units en gebouwen zijn erg leuk (Mammoth Tanks, Tesla Coils, Tanya en ga zo maar door ), de Allies en Soviets zijn goed in balans, en het is allemaal gewoon verschrikkelijk verslavend. Ik heb deze game dan ook echt ontelbaar vaak gespeeld. De missies waren erg leuk om te doen en als je alles uitgespeeld had kon je nog eindeloos bezigblijven met de skirmishes. Dit is de absolute top van het RTS-genre en voor mij ook van videogames in het algemeen.

avatar van Jermaine
De eerste RTS die ik ooit speelde en vreemd genoeg wat mij betreft nogf steeds de beste. 5*

avatar van Mega Man
Voor mij ook de eerste RTS, een meesterlijk en verslavend spel en persoonlijk de nog steeds de beste in de C&C reeks. De Skirmish mode heb ik grijs gespeeld met vrienden. De Russen waren uiteraard mijn favo's met hun Tesla-Coils, Mammoth Tanks en Migs. De eerste keer dat ik deze game speelde in Skirmish tegen een vriend en zijn vader snapte ik de ballen niet van deze game. Ik stuurde domweg 20 herdershonden naar een tank van de vijand. Nogal hilarisch achteraf. Red Alert: Eén van de meest memorabele en meest gespeelde game ever! En dat zegt een non-RTS gamer.

avatar van DoraRing
Op playstation is het spel niet te doen.

avatar van DoraRing
Dit spel is trouwens echt een van de grootste hypes geweest ooit voor mijn beleving. Iedereen had het erover.

avatar van Tsjo-Wi
DoraRing schreef:
Op playstation is het spel niet te doen.

Hoezo niet? Ik heb deze helemaal stuk gespeeld op de playstation, en dit was net als bij veel pc-gamers voor mij de eerste en één van de leukste RTSen die ik gespeeld heb. PC versie is weliswaar veel mooier en handiger maar je moet niet zeggen dat hij niet te doen is op PSX, dat is niet waar.

Je heb games voor op de pc en je heb games voor op de console.
Of te wel, sommige games moet je gewoon met toetsenbord en muis spelen (zoals FPS) en sommige met een controller.
Denk je hier anders over.....? vind ik het ook goed.

m'n eerste game op m'n eerste PIII 100MHz (met 8 Mb add on videokaart van Monster3D!!)onvergetelijk

avatar van Wii00
Zucht* Jeugdsentiment

5*sterren

avatar van Foetsj_NL
Hetzelfde bij mij ..

Louis2703
Bijna net zo geniaal als het vervolg: 5*

avatar van Deftones_JP
Leuk aangekleed, vet verhaal maar wel heel erg leunend op het tankrush element. Maar dat is het geval bij elke C&C game vind ik.

avatar van Mega Man
redemder76 schreef:
Je heb games voor op de pc en je heb games voor op de console.
Denk je hier anders over.....? vind ik het ook goed.

Hoewel ik als verstokte console-gamer de muis en toetsenbord besturing voor shooters en RTS games perfect vindt, komt de nieuwe besturing van de Wii wel erg dichtbij die van de PC. De enige shooter op de Wii die ik gespeeld heb is Far Cry: Vengeance. Een op z'n zachts gezegd niet zo'n hele fraaie game met wat mankementen. Toch werkt de besturing perfect en wil ik absoluut niet meer terug naar de houterige console-besturing. Ik kijk daarom ook heel erg uit naar Metroid Prime 3 en MOH: Heroes 2. Wat RTS games betreft wacht ik nog steeds af wat de makers van C&C gaan doen met de Wii. Ze hebben het er indertijd wel over gehad maar met alleen praten krijg je geen game natuurlijk.

Heerlijk spel. Heb het in 1997 gekocht, samen met Aftermath en ..... erbij. Weet nog wel dat ik en mijn vrienden toen hele dagen met zijn allen Red Alert zaten te spelen en onze 'tactieken' zaten te vertellen.

Een 4.5