Uncharted: Drake's Fortune (2007)

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Naughty Dog
Uitgegeven door Sony

Een vierhonderd jaar oude aanwijzing in de doodskist van Sir Francis Drake is voor Nathan Drake aanleiding om op een vergeten eiland in de Stille Oceaan op zoek te gaan naar de schat van El Dorado. Wanneer Drake op het eiland tegenstand krijgt van een stel huurlingen is het aan hem en zijn kompanen om te overleven, en ondertussen de geheimen van het eiland te ontrafelen.

avatar van Shangri-la
Interessante titel, komt ie alleen op de Playstation uit?

avatar van Justinx
Ja, volgens mij wordt dit een van de weinige ps3-exclusive titels. Maar ik kan zeker verkeerd zitten. Feit is namelijk dat dit spel me totaal niet lijkt aan te spreken. Maar de game zit nog in een vroeg stadium, wie weet veranderd er nog aanzienlijk wat aan deze game. In ieder geval komt dit spel niet voor in de natte droom van een PS3 gamer. Daar komen natuurlijk alleen GTA IV en Assassin's Creed in voor.

avatar van Jordy
Dit is persoonlijk de PS3 game waar ik het meest naar uit kijk. Lijkt me een erg leuke combinatie van actie, avontuur en mysterie en het ziet er in de trailers echt prachtig uit, zowel de graphics als de camera standpunten enzo, nagenoeg fotorealistisch

avatar van Foetsj_NL
Lijkt veel op Tomb Raider, maar dan de mannelijke versie. Voorderest niet het er prima uit en verheug ik me er erg op. Jammer van het zogenaamde bloed dat komt als iemand op je schiet. Dat ziet erg echt niet uit ..

Heb al enkele screenshots gezien en die zien er best goed uit!
Nu hopen dat dit een goede exclusive wordt...

avatar van jaspertje3
Jordy schreef:

helemaal mee eens, denk er precies hetzelfde over. Kan echt niet wachten tot deze beschikbaar komt Hoop dat we ook een demo kunnen krijgen!

avatar van FrK.
Wordt wel een toffe game Soort van Tomb Raider + Prince Of Persia + Gears of War.

avatar van AmazingPP
Deze game ziet er zo vreselijk mooi uit, dat ik haast niet kan wachten totdat hij uitkomt. Op YouTube kun je ook een gameplay zien en het ziet er gewoonweg retegoed uit. Daarbij ben ik gek op Tombraider en Prince of Persia, dus een combinatie van die twee zou ik helemaal te gek vinden. Ik wacht ongeduldig af...

Zucht.

avatar van Markies de Sade
Justinx schreef:

Hoe kom je daar nu weer bij? Ik las laatst een artikel waarin stond dat deze game een revolutionaire gameplay bezit op het gebied van third-person-spellen.

avatar van 7higer7
het zou echt zonde zijn als ze deze game ook naar de 360 brengen want de ps3 heeft echt veel te weinig exlusieve titels die er echt hoog uitspringen maar het is ook echt zon typische playstation game die kleuren de gameplay de sfeer het lijkt ook ontzettend veel op tomb raider .
als je het ziet wil je het eigenlijk nu al spelen
heb besloten met deze game de ps3 in huis te halen

7higer7 schreef:

heb besloten met deze game de ps3 in huis te halen
Je zal het je niet beklagen!

avatar van Iron Rose
Deze lijkt me echt gaaf worden en eindelijk ps3 exclusive. Alleen ik vind de titel niet echt mooi. Daar hadden ze wel wat beters van kunnen maken.

avatar van Foetsj_NL
Die sprak mij juist wel aan, smaken verschillen .

avatar van Foetsj_NL
Rond half November een demo in de stoor !

avatar van jaspertje3
12 dagen voor de release van de game lees ik net

avatar van Iron Rose
Wel grote onzin dat je opeens 10-15 euro extra moet gaan betalen voor deze game. Hoe vet ie dan mag gaan worden....

avatar van Foetsj_NL
De demo komt 8 november, als we de store mogen geloven.

avatar van Crash Bandicoot
weet er niet veel over het doet me beetje denken aan tomb raider alleen dan in mannenlijf

en het verbaasde me dat Naughtydog dit spel had ontwikkeld

avatar van Foetsj_NL
De demo is aan het installeren !

avatar van Foetsj_NL
Zo, net even de demo gedownload, die het nu gelukkig wel doet op Europese PS3's. Ik denk dat dit een van de meest onderschatte games ooit wordt. Wat een prachtig spel zeg, grafisch gezien behoort dit tot de top. Ongelofelijk mooie lichteffecten en details, en zeker geen doorsnee look a like van Tomb Raider. Welke mongool heeft ooit die vergelijking kunnen maken.

Qua gameplay is het niks nieuws, dus doet het ook niks verkeerd. Grappige elementen zijn het boomstamlopen en toch ook het klimmen en klauteren. Daarvan zijn de animaties zeer mooi gemaakt, het lijkt gewoon net alsof je zelf in dat bos staat. De demo is lang genoeg en laat ook duidelijk zien wat de game in huis heeft. Drake behoort nu zeker tot een van mijn favoriete gamepersonages. Leuke details zijn dat hij soms gewoon praat, zoals:'Crap, Crap, Crap !', dat is hilarisch !

avatar van Jordy
Kijk voor dit soort games heb ik dus een PS3 gekocht. Verschrikkelijk mooi, leuk verhaal, erg grappig en geloofwaardig hoofdpersonage. Leuk geklauter en gepuzzel en het hele schietgebeuren is lekker rauw.

Enig minpuntje dat ik kan bedenken is dat ik misschien iets meer had willen puzzelen en iets minder had willen schieten. Dan had het ook iets geloofwaardiger geweest, de hoeveelheid "bad guys" op dat eiland is wel erg groot.

Echt een uur of 8-10 verschrikkelijk genieten dit spel, heb al zin om 'm weer opnieuw te spelen.

HIER KIJK IK DUS ECHT NAAR UIT

avatar van welleweirdo
Dit is echt een hele vette game. Heb m afgelopen zomer al een tijdje kunnen spelen en moet zeggen dat dit een van de weinige PS3 exclusives is die wel de moeite waard is.

avatar van Foetsj_NL
Hoe kon je hem afgelopen zomer al spelen ?

demo is wel leuk

Kooshiba
Jammer dat deze niet voor de 360 uitkomt. Lijkt mij een vet spel...

avatar van Tha)Sven
Dit lijkt me inderdaad een erg leuk spel en een echte ervaring (iets wat ik tegenwoordig niet meer bij veel games heb).
Helaas zal het wel nooit gebeuren, sowieso denk ik niet echt dat deze game een hoge replay value heeft en dat vind ik ook altijd belangrijk.

avatar van Naomi Watts
Ik denk dat de game juist wel een hoge replay waarde heeft aangezien het een niet al te lange game is, de character development en hun relationship development zeer goed gedaan schijnt te zijn en de game een erg filmische feel heeft. Voor een game die maybe zo 8 tot 12 uurtjes in beslag neemt om uit te spelen zal je hem na een tijd sneller uit de kast trekken denk ik.

8 tot 12 uurtjes is veelste kort.
En zeker voor 72 euro vindt ik het veelste duur.

avatar van Tha)Sven
Hij is anders maar 64 euro op gcshop.nl