Uncharted: Drake's Fortune (2007)

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Naughty Dog
Uitgegeven door Sony

Een vierhonderd jaar oude aanwijzing in de doodskist van Sir Francis Drake is voor Nathan Drake aanleiding om op een vergeten eiland in de Stille Oceaan op zoek te gaan naar de schat van El Dorado. Wanneer Drake op het eiland tegenstand krijgt van een stel huurlingen is het aan hem en zijn kompanen om te overleven, en ondertussen de geheimen van het eiland te ontrafelen.

avatar van Ulysses
Lang geleden toen ik mijn ps3 kocht had ik deze erbij. Ik had hem toen even gegamed maar niet ver omdat ik het nogal vond tegenvallen door zijn vele schietmomenten. Het is blijven liggen in mijn kast zonder dat ik het nog aanraakte.

Een paar maanden terug werd mijn enthousiasme aangewakkerd door de lovende woorden van een kameraad. Deze vond de games absoluut af! Ik zag de The Nathan Drake collection kort erna voor een mooie special offer liggen. En besloot deze nog eens een kans te geven.

Drake's Fortune heb ik in 2 speelbeurten uitgespeeld. Door de druilige dragen van een paar weken terug was het een ideaal moment om te binchgamen. Ik raakte onder de indruk door zijn sfeer en verhaal. Erg luchtig allemaal, met aangename humor, prachtige locaties en een interessante schat.

Maar het was teveel van het zelfde op momenten. De ene shootout na de andere. Ik was blij als het even rustig was. Zeker naar het einde toe wordt het soms echt wel te chaotisch en over the top.

Maar al bij al wat het een vermakelijke game.

3.5*

avatar van Eliandjiee
Bijna 10 jaar na dato staat deze titel nog steeds als een huis. De enige minpuntjes zijn de eindeloze waves tegenstanders en een overdosis actie die wat misplaatst is.

Verder nog steeds een heerlijke action-adventure!

DMF schreef:
werkt de camera vaker mee dan tegen.
Dat lijkt me net goed! Maar snap je punt, terugkomen van deel 2 of 3 in de reeks gaat idd ten koste van als automatismen ervaarde gameplay die er plots niet meer is.

Fonzzz002 schreef:
Daarom raad ik de meeste mensen aan met deel 2 te beginnen ipv 1. Maar voor de liefhebber of geïnteresseerde raad ik deze zeker niet af.
Dat is toevallig net precies wat ik heb gedaan. Deel 2 eerst, laatst deel 3 en nu pas deze, via de Nathan Drake collection op PS4.

En ja, het einde van dit eerste deel nadert, nu 85% completion en begonnen aan een plots opkomende, helemaal niet aangekondigde horde zombies. Zo gaat dat in actie-games, een overtreffende trap moet altijd gevonden worden.

En op aanraden van Sinner deze gespeeld en uitgespeeld en er ook enorm van genoten. Heerlijk spel waarbij de spelvreugde het makkelijk won van de zachte hint van een verouderde gameplay. De kritiek dat het hier vaak enkel in jungle-omgeving afspeelt en er dus redelijk weinig afwisseling is qua omgevingen kan ik wel volgen, maar vind dat daardoor het verhaal aan geloofwaardigheid en de immersie toeneemt. Dikke 4*

ik ben de enige denk ik die dit deel het beste vind van alle delen...

lennox schreef:
ik ben de enige denk ik die dit deel het beste vind van alle delen...
Dat vind ik niet helemaal gek. In mijn ogen is het 2de deel nog steeds het beste, maar ik vind dit misschien wel beter dan het 3de deel. Ik vermoed dat het eerste spel in de reeks dat je speelt een blijvende meerwaarde zal behouden.