Carnival Games (2007)

Nintendo DS / Nintendo Wii / Apple iOS
Party

Ontwikkeld door Cat Daddy
Uitgegeven door Global Star en 2K

Carnival Games is een party game ontwikkeld voor de Wii. Je hebt de keuze uit vierentwintig verschillende mini-games en zijn er zo'n vijf verschillende carnavals thema's om in te spelen. De speler kan zelfs virtuele prijzen afhankelijk van hun verdiende score. Ook zijn er gedurende het hele spel verschillende paaseieren verstopt.

avatar van Mart
Zeer leuke partygame, één van de betere op de Wii, en ook eentje die je lekker vlot kan spelen (in tegenstelling tot Mario Party 8, bijvoorbeeld...). Het is alleen jammer dat bepaalde minigames (zoals ringen werpen, muntjes werpen en kikkers schieten) haast niet te doen zijn en totaal niet leuk zijn. Gelukkig kan je ook zelf bepalen welke minigames je wilt doen. Gewoon een erg leuke partygame.

avatar van Nqouy
Tegenvallertje dit, het is allemaal niet slecht maar het heeft ook geen hoge amusement waarde, wat ik toch wil wanneer ik op de wii game.
Binnenkort weer eens uit de kast trekken misschien dat ik nog van gedachten verander.

Vooralsnog 2,5*

Deze game gisteren gekocht (PS4) en gespeeld omdat mijn vierjarige dochter graag wilde gamen. Eerder heb ik met haar op de Wii e.e.a. geprobeerd maar dat was duidelijk te lastig. Hiervan had ik gezien dat veel van de minigames alleen met het linkerpookje en de X knop worden bestuurd, ik denk dat dat een overzichtelijk begin is, maar op dit moment is ook het pookje en een knop met linker- en rechterhand bedienen terwijl je op het scherm moet kijken wat je aan het doen bent wat veel.

Desalniettemin één minigame gevonden waarin ze leuk mee kon doen: je staat met vier man op een rij en je krijgt ieder je eigen kleur ballen op je afgevuurd die je dan met juiste timing met je honkbalknuppel weg moet meppen en voor de geslagen afstand punten krijgt. Het enige wat je doet is X op het juiste moment indrukken.

Vind het een vrolijk, verzorgd, maar enigszins gedateerd ogende party-spektakelgame die eigenlijk wel precies aan de verwachting voldoet. Heb zelf een stuk of 12 van de minigames uitgeprobeerd. Ze zijn van wisselend niveau maar wat ze gemeen hebben is dat ze maximaal 90 seconden duren en allemaal goed werkende en simpele besturing hebben. Ander leuk bijkomend iets, althans voor mijn dochter: elk spelletje word je in het Nederlands aangemoedigd, ik vermoed door de dude op de hoes van de game. Nogal corny en repetitief, maar een/mijn kleuter geniet daar van, zo zag ik gisteren.

3* voor nu, wellicht dat ik dit later nog es bijstel