Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (1997)

PlayStation / PlayStation Portable / PlayStation 3 / Android / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Naughty Dog

Na Crash' eerste avontuur dondert de kwaadaardige Neo Cortex met dodelijke snelheid de afgrond in. Maar hiermee zijn de problemen eigenlijk pas begonnen... Wanneer hij landt in een grot, ontdekt hij een krachtkristal. Niet veel later word Crash geteleporteerd naar een oude kamer. Hij staat oog in oog met Dr Neo Cortex. Hij vraagt Crash meer kristallen te zoeken, zodat Cortex een machine kan bouwen om de wereld te redden van aankomend gevaar. Crash gaat weer aan de slag, Maar is het redden van de wereld wel het werkelijke motief van Neo Cortex?

Natan85
Naughty Dog wel, maar Crash niet. Volgens mij was dat ook wat watta bedoelde

avatar van wiiplayer
Dit blijft een geweldige game. Je hebt hem in notime uitgespeeld maar er zit dan ook een lekker tempo in de game met goede muziek en fantastische gameplay etc. Beter als zijn opvolger en stukken beter als zijn voorganger.

wiiplayer schreef:
Ik vind Jak een betere franchise als Crash en de Uncharted games zijn de beste ps3 games tot nu toe dus wat mij betreft doet Naughty Dog het nog uitstekend.
Ja ik doelde op de crash games, de jak & daxter games en Uncharted games zijn natuurlijk parels.

nu ik hem nog een keer aan het bespelen ben wil ik hem doe 0,5 puntje extra ook wel geven, damn wat een game, de beste crash game die er is. leveldesign is leuker dan in de andere delen.

avatar van Yestsida
Persoonlijk vond ik dit het minste deel van de trilogie.

Crash Bandicoot 3 had ik al uitgespeeld voor ik hier aan begon, dat kan er wel iets mee te maken hebben. De levels van Cortex Strikes Back vond ik minder interessant en de hub om een missie te kiezen vond ik maar lelijk.

Toffe toevoegingen tegenover deel 1 waren de extra skills van Crash en de levels op de rug van Crash's huisdier ijsbeertje, Polar. Al is Polar ook maar gewoon een vervanging van het wrattenzwijn in deel 1 natuurlijk.

Bazen Ripper Roo en Dr. Neo Cortex maken hun terugkeer. Zij werden vergezeld van nieuwelingen Komodo Brothers, Tiny Tiger en Dr. N Gin. Die laatste twee waren echt toffe toevoegingen, vooral Tiny Tiger! Wel miste ik Koala Kong, Pinstripe en Dr. Nitrus Brio.

Geen slecht deel, maar het kon imo niet tippen aan delen 1 en 3!