Soldier of Fortune: Payback (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Cauldron
Uitgegeven door Activision

Ditmaal bestuur je Thomas Mason, wie eveneens een huurling is die werkt voor de geheime organisatie 'The Shop'. Zijn missie: De wereld behoeden voor een kwaadaardig complot om wereldwijd chaos te veroorzaken. Thomas Mason zal zich een weg schieten door het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Oost-Europa. Dit doet hij met sub-machine guns, assault rifles, sniper rifles, projectile explosives, weapons attachments en zelfs enkele futuristische prototype wapens. De vijanden die je mag omleggen bestaan uit terroristen, bendeleden, oproerlingen, vijandige soldaten en ander gespuis

avatar van TonyTHorror
Not thát bad. Duidelijke early ''next-gen'' shooter zoals er velen waren ( Hour of Victory (2007) is nog zo'n pareltje). Typisch gevalletje waar nauwelijks gebruik werd gemaakt van de nieuwe mogelijkheden maar simpelweg op de nieuwste generatie móest. Dat gaat ten koste van de fun, want daar is Soldier of Fortune -in de basis- meester in. Heerlijke no brainer, run & gun gameplay dat nergens vervelend wordt maar dankzij enkele vervelende slordigheden en de korte speelduur gewoon niet meer verdient dan 2.5*.