Soldier of Fortune: Payback (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Cauldron
Uitgegeven door Activision

Ditmaal bestuur je Thomas Mason, wie eveneens een huurling is die werkt voor de geheime organisatie 'The Shop'. Zijn missie: De wereld behoeden voor een kwaadaardig complot om wereldwijd chaos te veroorzaken. Thomas Mason zal zich een weg schieten door het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Oost-Europa. Dit doet hij met sub-machine guns, assault rifles, sniper rifles, projectile explosives, weapons attachments en zelfs enkele futuristische prototype wapens. De vijanden die je mag omleggen bestaan uit terroristen, bendeleden, oproerlingen, vijandige soldaten en ander gespuis

Imperial Figure
Ik heb hem gister uitgespeeld en als je hem uitspeelt kom je er pas echt achter hoe slecht de game eigenlijk is, er is amper een plot en ook het einde is zwak, nee wat zeg ik, zelfs zeer slecht.
lege ruimtes met ps2 achtige graphics (meestal binnen, zolang er niet teveel licht in de ruimtes schijnt) gaan meestal wel lekker soepel maar wanneer je veel schaduwen en licht effecten ziet komen gaat het extreem stroef (soort van lichtelijke lag wat je online vaak ziet) ook de overgang naar de buitenlucht toe, gaat extreem laggy.
Payback is inderdaad flop 100 waardig maar toch speel ik hem nog liever dan Turning Point: Fall of Liberty.

0,5
Net geinstalleerd en kan 'em gelijk uninstallen, wat een shitspel. Ik heb spijt dat ik t gekocht hebt.

0.5

Andere 2 delen zijn wel goed.

avatar van Juan2910
0,5
Wat een waardeloze game is dit... Ik keek hier erg naar uit, maar wat een rotzooi is dit...

0.5 omdat ik niet lager kan geven

AvMerode
Ik zat na te denken, hoe kan Raven Software zo'n misbaksel als Payback maken maar het is duidelijk, payback is niet van Raven maar van Cauldron HQ = Link niet alleen wiki geeft het aan maar ook andere sites.

Wat heb je deze game toch ongeloofijk snel uitgespeelt zeg! Na nog geen 5 uurtjes gameplay heb je dit spel al doorlopen! Niet te geloven dat ontwikkelaars met zo korte games op de markt durven te komen. Vroeger betaalde je hier 50 euro voor... Nu slechts 10 euro. Dat was 'm wel waard, gewoon door het feit dat de blood & gore wel ruimschoots aanwezig was.

lennox
dit spel is niet uitgebreid als bij andere fps'ters, maar deze spel geeft het gevoel dat je iemand echt neerschiet, ik vond het super vermakelijk. Deze vermaak had ik bij geen een call of duty story modes, sterker gezegt bij geen een fps game.

avatar van metaledje
Had deze slechte score niet verwacht... heb de poging wel gewaagd voor 20 euris!

Ik ben niet bepaald fan van first person shooters,maar op zijn tijd,speel ik er nu en dan wel eens een.

Voor de liefhebbers geloof ik best dat dit een saaie game is.de game is precies hetzelfde als de dreamcast versie die ik ooit gespeeld hebt,alleen hier kun je je wapens in het begin uit een aardig aanbod kiezen. ledenmaten afknallen is ook weer volop aanwezig.
Best leuk maar niet al te denderend...

avatar van TonyTHorror
Not thát bad. Duidelijke early ''next-gen'' shooter zoals er velen waren ( Hour of Victory (2007) is nog zo'n pareltje). Typisch gevalletje waar nauwelijks gebruik werd gemaakt van de nieuwe mogelijkheden maar simpelweg op de nieuwste generatie móest. Dat gaat ten koste van de fun, want daar is Soldier of Fortune -in de basis- meester in. Heerlijke no brainer, run & gun gameplay dat nergens vervelend wordt maar dankzij enkele vervelende slordigheden en de korte speelduur gewoon niet meer verdient dan 2.5*.

wat een frusterende game.
vijanden zijn in de jungle moeilijk te spotten.
ze zitten naast je , in bosjes, spelonken, bruggen etc.
crimineel moeilijk.
vooral leuk als ze dicht bij je staan en je ze aan flarden kan schieten, dat is wel leuk.
hoofd-shotgun=pompoensoep