WWE SmackDown vs. Raw 2008 (2007)

Mobile / Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Yuke's
Uitgegeven door Yuke's en THQ

De game introduceert een hoop nieuwe Superstarfighters, arena's en wapens. Verder kent het sportspel acht Superstar Fighting Styles die voor de variatie in de ring zorgen. Elke stijl heeft zijn eigen unieke strategie met exclusieve acties, vaardigheden en attributen. Kies één van deze acht Superstar Fighting Styles, stap in de ring en begin met het meppen van de tegenstander. Uiteraard alles wel op een sportieve wijze.

Jorick
Ik heb de demo vandaag gespeeld op de Xbox 360. Het ziet er allemaal erg fraai uit. Grafisch is het spel een plaatje en de gameplay is ook positief te noemen.

De game staat op mijn verlanglijstje!

avatar van Mega Man
Is deze game beter dan WWE Day of Reckoning 2 op de Gamecube. Is de "Create A Wrestler" mode uitgebreider dan in DOR2?

vorige versie was erg leuk en speelbaar maar ben de laaste jaren uitgekeken op wwe vond het wel altijd leuk om te kijke majaah als je frustratie wilt afreageren moet je deze game spele

avatar van hitman47
schiterende game met die echte worstelaars en die verschillende grepen en match keuzes echt heel top.zeker de cariere mode.

Ja alleen wel jmmr dat Hulk Hogan er niet in zit terwijl hij minstens bij de Legends hoort te staan .

Maar Vince en Hogan hebben ruzie zal daar aan wel liggen

avatar van Bennerd
Heb het spel vandaag gespeeld, en ik ben meer dan tevreden. Ik schrijf er misschien wel iets over als ik eens zin heb.

avatar van Bennerd
Om maar geen loze beloften te maken, stel ik aan u voor... WWE Smackdown vs Raw 2008.

Het was eigenlijk wat afwachten voor mij. De eerste in de vs-reeks staat momenteel erg hoog in mijn top tien, maar de 2007-versie viel toch ietwat tegen. Nog steeds een goede score (4*), maar het was naar mijn mening toch minder dan wat ik ervan verwacht had. Nou, hier ondervind ik iig geen problemen meer.

Zoals vanzelfsprekend, waar iedere fan van de reeks op wacht: de updates. Daar ben ik zeer tevreden over.

De grootste toevoeging is natuurlijk de nieuwe "brand of sports entertainment", de iets ruigere jongens met hun suïcidale trekjes. Ik heb het hier over ECW. Nu kun je ook met hun spelen, met hun regels natuurlijk. Als je ECW zou vergelijken met RAW of Smackdown!, zou je het best vergelijken met het eten van een bord spaghetti:
als RAW of Smackdown!-worstelaar is het eten van spaghetti vrij normaal. Je neemt gewoon je vork en je mes/lepel, en worstelt wat om die gezellige slierten in je mond te krijgen. Je moet af en toe wel wat opletten om geen spetters op je kleren te krijgen, of het feit dat het bord spaghetti gewoon om kan kieperen.
Wel, bij ECW is het iets erger. De basis blijft hetzelfde: je neemt je vork en je mes/lepel, en probeert de spaghetti in je mond te steken. Alleen loop je nu de kans dat de spaghetti je een brutale mep in je gezicht geeft, of het gewoon alle tomaten in de saus in je mond propt.
(Wat sta ik hier nu te lullen over spaghetti... )

Maar goed, jullie begrijpen het nu hopelijk. Voor de mensen die liever normale uitleg hebben, zal ik het opnieuw doen:
Bij ECW heb je dezelfde basisregels als bij de andere shows. Alleen kan je (meestal?) niet gedisqualificeerd worden, en liggen er gemakkelijk stoelen, in prikkeldraad gewikkelde stokken, hamers en emmers binnen handbereik. Ook kijken deze gasten niet op een spatje bloed meer of minder.

Ook zijn er nu meerdere types van spelers aanwezig: powerboulder, brawler, high-flyer, technical, hardcore, showman, dirty en submission (ben ik dingen vergeten?). Ieder type heeft zijn eigen speciale kunsten, die allemaal wel op een goed moment van pas kunnen komen. Als high-flyer kun je bvb je tegenstander pinnen op een moment dat hij/zij het absoluut niet verwacht. Ook de hardcore worstelaar heeft een leuk trucje:
als je een stoel vast hebt, dan kun je gewoon met je hoofd tegen die stoel rammen tot het bloed uit je hoofd stroomt. ( )

Ook speel je in de seizoensmode per dag, en kun je iedere dag trainen of je populariteit verhogen, of wat meer geld verdienen.

Verveelt het seizoen je iets te snel? Speel dan gewoon een van de werkelijk zovele match-types. Die lijst is groter dan ooit. (Mét weer de Buried Alive-match.)

Verder is er zoals vanouds weer het maken van je eigen entrance (met vuurwerk e.d.), de GM-mode bij het seizoen en het vrijkopen van verschillende bonussen.

Dus voor de mensen die nog twijfelen om dit te kopen: geen probleem, gewoon kopen. Weer een echte top-game in het genre.

avatar van wwelover
Zojuist voor maar 30 euri's gekocht. Geweldig spel. Laatste die ik heb gedaan was Wrestlemania op de X-box. Maar wat een matches zeg. Zelfs Buried Alive:) Speelstijl is super. Toppie:)

De Buried Alive matches zijn inderdaad super

avatar van Bennerd
Goed nieuws voor de fans:

De nieuwe feature van het vervolg, WWE Smackdown vs Raw 2009, is je eigen finisher maken. Het kan niet beter

avatar van hitman47
eigen finisher maken, hoe kan dat?lijkt wel gaaf :d

avatar van Bennerd
Op youtube zijn er al clips te bekijken, het ziet er inderdaad erg goed uit, hetgene wat ik echt nog miste in de vorige reeksen. Maar ik hoop van harte (ijdele hoop?) dat 2009 ook op PS2 uitkomt. Ik vrees er toch voor

avatar van hitman47
jah ma op de loop van de ''maanden'' ben je eigelijk verplicht om een ps3 te kope.

hitman47 schreef:

*trekt aan vaders jas*

Ik ben benieuwd waneer ze de karakters van 2009 bekend gaan maken hij komt in Augustus uit.

Natuurlijk hoop ik weer op Hulk Hogan en Andrew The Giant zou ook wel vet zijn en ook The rock weer. Maar als hulk er niet bij zit komt gelukkig in maart 2009 WWE Legends of Wrestlemania uit en daar zit hulk wel bij.

Maar maar 1 week voor die uit komt die legends in 2009 verkoop ik mijn Smackdown 2009 in een winkel die mijn speller overkoopt dus kan ik verder met legends.

En hij komt alleen voor de PS3 en X360 uit gelukkig want nu hoefen ze zich niet aan te passen dus dit zou wel eens de beste WWE game kunnen worden.

Verdomme, nu hoef ik mij aan te passen

Bennerd schreef:
Verdomme, nu hoef ik mij aan te passen

Hihi maar het is het waard.

avatar van ps3me
Goed spel, veel plezier aan te beleven, vind vooral de tag-team battles geweldig.

joeri592
voor een tientje bij bart smit