Super Tennis (1991)

Super NES / Nintendo Switch
Sports

Ontwikkeld door Tokyo Shoseki

Kies een van de twintig spelers om tegen de computer of tegen elkaar te spelen op gravel, gras of hardcourt. Ook kun je samen in een dubbel spelen. Je kunt daarbij kiezen uit tien mannelijke spelers en tien vrouwelijke speelsters, elk met hun eigen speelstijl, sterke en zwakke punten. In de circuit mode speel je toernooien over heel de wereld, waarbij je punten kunt halen voor de wereldranglijst.

avatar van Mojo Pin
Met Mario als referee toch?

avatar van Klumpie
Ik dacht toch gewoon een normale referee??

avatar van Alastor
Er was niet eens een referee, wel ballenjongens en lijnrechters.

avatar van Mojo Pin
Dan ben ik waarschijnlijk in de war met een ander tennisspel.

avatar van pascal83
In dit spel kon je toch ook bergtoppen spelen (en dan een bergbeklimmer tijdens het klimmen, van de berg afslaan)?

avatar van Thomas83
Volgens mij heeft Mojo Pin gelijk en was dit inderdaad het spel met Mario als umpire. Het plaatje van het hoesje komt me in elk geval erg bekend voor. Dit was een van de spellen die ik het meest speelde op mijn SNES. Het was ook altijd een van de meest populaire spellen (samen met Mario Kart) op feestjes en als er mensen langskwamen. De gameplay was gewoon erg lekker. Volgens mij was het spel niet heel erg moeilijk, maar toch vond ik het erg leuk om te spelen. Ging het bij dit spel niet ook om
timing? Hoe beter de timing van je slag, hoe beter je de bal kon plaatsen? Ik weet het niet meer zeker, want ik heb ook nog wel eens andere tennisspellen gespeeld, en deze heb ik al jaren niet meer kunnen spelen. Als voorlopig cijfer hou ik het op een 3.5*

Mojo Pin schreef:
Dan ben ik waarschijnlijk in de war met een ander tennisspel.

Idd dat was Tennis ook van Nintendo maar zijn voorganger

avatar van Thomas83
Ik ben dit spel via een emulator weer een beetje aan het spelen. Aan het begin was het wel even wennen en had ik het moeilijk. Maar ik begin nu weer een beetje warm te draaien. De gameplay blijft toch heerlijk. Korte balletjes zijn erg frustrerend. Dan schiet de besturing eigenlijk een beetje tekort. Ook opvallend zijn de framedrops soms. Moet je bij een tennisspel nou net niet hebben.
Maar dit doet niks af aan de geweldige gameplay. Ook leuk om te dubbelen.